arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۱ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۱

ثبت‌نام آزمون كارداني فني‌حرفه‌اي تا دوشنبه ادامه دارد/برگزاري آزمون در 3 شهريور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور از پايان مهلت ثبت‌نام آزمون ورودي دوره‌هاي كارداني نظام جديد آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي و موسسات آموزش عالي غير دولتي – غيرانتفاعي تا 25 ارديبهشت خبر داد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، حسين توكلي با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون دوره‌هاي كارداني نظام جديد آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي و موسسات آموزش عالي غيردولتي - غيرانتفاعي از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org، گفت: مهلت ثبت‌نام تا روز دوشنبه 25 ارديبهشت ماه ادامه دارد.

وي دارا بودن‌ گواهینامه‌ پایان‌ تحصیلات‌ دوره متوسطه‌ نظام‌ جدید در یكی‌ از رشته‌های شاخه‌های‌ فنی ‌و حرفه‌ای ‌و كاردانش و یا احراز شرایط فارغ‌التحصیلی در یكی‌ از رشته‌های مذکور تا پایان‌ شهریور 91 و یا ديپلم فني ‌و حرفه‌اي دوره‌ چهار ساله را از جمله موارد شرايط ثبت‌نام عنوان كرد.

وي با اشاره به پذيرفته‌شدگاني كه تا پایان شهریور ماه1391 موفق به دریافت گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه نشوند، گفت: اين دسته از افراد در صورتی که کد رشته قبولی پذيرفته شده در نیمسال اول باشد، قبولی ایشان ملغی و اجازه ثبت‌نام ندارند، همچنين در صورتی که کد رشته قبولی پذيرفته شده در نيمسال دوم باشد و تا پایان دی ماه سال 1391 موفق به دریافت گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه در رشته مورد نظر شوند، اجازه ثبت‌نام در نيمسال دوم را دارند، در غیر اینصورت قبولی آنان نیز ملغی است.

توكلي با تاكيد بر اينكه دانشجوياني كه در سن مشموليت بيش از يك بار از تحصيل انصراف داده باشند، مجاز به شركت در آزمون نيستند، خاطرنشان كرد: دانشجويان اخراجي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي مجاز به ثبت‌نام و شركت در آزمون نيستند.

وي با اشاره به سقف سنوات تحصیل در مقطع کاردانی، گفت: سربازان شاغل به خدمت جهت تحصيل در مقطع كارداني از خدمت ترخيص نخواهند شد.

مشاور عالي سازمان سنجش از برگزاري آزمون دوره‌هاي كارداني نظام جديد آموزشكده‌های فنی‌ و حرفه‌اي در سوم شهريور ماه خبر داد.
نظرات بینندگان