arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۱ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۱

نرخ بیکاری یونان در یونان چند درصد است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تشدید بحران مالی و بدهی یونان موجب شد تا نرخ بیکاری این کشور طی ماه فوریه به شدت افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی مورد نظر اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول ضمن وارد کردن فشار بیش از حد به مردم یونان ، نه تنها مشکلات اقتصادی و مالی این کشور را حل و فصل نکرده است بلکه  موجب شده است تا از هر پنج یونانی ، حداقل یک نفر بیکار باشد. این رقم در میان جوانان بین 15 تا 24  سال به بیش از 54 درصد رسیده است  .

بر اساس این گزارش نرخ بیکاری یونان طی ماه ژانویه 21.3 درصد اعلام شده بود و طی ماه فوریه این میزان با 0.4 درصد افزایش به 21.7 درصد افزایش یافته است .

بر این اساس  تعداد بیکاران یونان طی ماه فوریه 2012 میلادی به بیش از یک میلیون نفر رسید که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 42 درصد افزایش داشته است . نتایج انتخابات اخیر یونان نشان می دهد مردم این کشور به شدت مخالف اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی هستند . دو حزب اصلی سیاسی یونان که متعهد به اجرای سیاستهای ریاضتی شده اند در این انتخابات شکست سختی خورده اند .

یونان در سال 2010 میلادی مجبور شد برای رهایی از خطر ورشکستگی اقتصادی و مالی کمکهای مالی بین المللی را دریافت کند و در ازای دریافت این کمکها متعهد به اجرای سیاستهای ریاضتی شده است .
نظرات بینندگان