arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۵۹۹۵
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۲ - ۱۳ تير ۱۴۰۰

نیویورک تایمز: کشتی هدف گرفته شده در اقیانوس هند ارتباطی با اسرائیل ندارد / این کشتی، اخیرا فروخته شده است

نیویورک تایمز می گوید یک کشتی باربری که در مسیر جده به امارات متحده عربی هدف حمله قرار گرفته تا چند ماه پیش متعلق به شرکتی تحت مدیریت یک اسرائیلی بوده است، اما حالا فروخته شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیویورک تایمز می گوید یک کشتی باربری که در مسیر جده به امارات متحده عربی هدف حمله قرار گرفته تا چند ماه پیش متعلق به شرکتی تحت مدیریت یک اسرائیلی بوده است، اما حالا فروخته شده است.

به گزارش «انتخاب»، ابتدا گفته می شد که این کشتی اسرائیلی است اما اکنون گزارش می شود که شرکت "دریانوردی زودیاک" متعلق به ایال اوفر، تاجر اسرائیلی، گفته که این کشتی متعلق به آن یا تحت مدیریت آن نیست.

خبر حمله روز شنبه را نخست شبکه لبنانی المیادین، گزارش داد و رسانه‌های اسرائیلی هم به نقل از منابع امنیتی آن را تایید کردند.

شبکه ان‌۱۲ گزارش داد که مقام‌های اسرائیلی در حال بررسی نقش احتمالی ایران در حمله هستند. این شبکه اسرائیلی به نقل از منابع آگاه در تشکیلات دفاعی اسرائیل که از آنها نام نبرد گزارش داد که کشتی احتمالا هدف اصابت یک موشک قرار گرفته اما خسارت شدیدی ندیده و به راه خود ادامه می دهد.

شبکه ان۱۲ گزارش داده بود که کشتی به نام تیندال تحت مالکیت شرکت بین‌المللی "دریانوردی زودیاک ال‌تی‌دی" که مقر آن در لندن است بود.

اما این شرکت اکنون اعلام کرده که کشتی "سی اس اِی وی تیندال" را چندین ماه پیش فروخته بود.

نیویورک تایمز به نقل از یک مقام امنیت ملی اسرائیل گزارش می دهد که تصور می شود این کشتی "هدف حمله یک هواپیمای بدون سرنشین ایران یا کماندوهای دریایی این کشور قرار گرفته باشد."

این مقام هم گفت که کشتی دچار خسارات جزئی شده است. این روزنامه به نقل از منابع آگاه می نویسد که این کشتی اخیرا به شرکتی فروخته شده که هیچ ارتباطی با اسرائیل ندارد.

این حادثه ده روز پس از حمله ای به یکی از تاسیسات سازمان انرژی اتمی ایران در کرج روی می دهد که ایران گفت خنثی شد.

داده‌های شرکت رهگیری ترددهای دریایی، ریفینیتیو آیکان، نشان می دهد که تیندال که با پرچم لیبریا حرکت می کرد آخرین بار در بندر جده پهلو گرفته بود و اکنون در آب های نزدیک دوبی است.

امیر بوهبوت، دبیر نظامی و امنیتی وبسایت خبری والا در تل‌آویو می‌گوید هیچ یک از خدمه کشتی اسرائیلی نبوده‌اند و کسی هم کشته نشده است.

او نوشته: "عاملان حمله احتمالا فقط می‌خواستند پیغامی بدهند که اگر لازم باشد ما هم می‌دانیم چطور در دریا پاسخ بدهیم."

نظرات بینندگان