arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱

نامزد انتخابات رياست جمهوري مصر: روابط قاهره -تهران بايد از سرگرفته شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عبد الله الاشعل نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر با رد هرگونه ایراد اتهام تروریسم به ایران ، خواستار از سرگیری فوری روابط میان قاهره و تهران شد .

به گزارش انتخاب، وی در گفتگو با روزنامه کویتی الانباء تصریح کرد روابط ما با این کشور مسلمان باید از سرگرفته شود و هیچ دلیلی برای قطع این روابط وجود ندارد.

اشعل با اشاره به اینکه وصله تروریست به ایران نمی چسبد ؛ گفت : ما ناگزیر به از سرگیری روابط طبیعی با ایران هستیم چرا که ایران یک کشور مسلمان است ضمن آنکه باید روابط ما با همه کشورها خوب باشد . در عین حال هیچ دلیل قانع کننده ای برای قطع روابط ما با ایران وجود ندارد جز اینکه مبارک مخلوع دستورات آمریکا و اسرائیل را اجرا می کرد و به زیان منافع ملت مصر و قدرت این کشور فقط در صدد راضی نگه داشتن آمریکا و اسرائیل بود . در نتیجه باید همکاری سریع و برقراری روابط ما با ایران در سریعترین زمان ممکن اتفاق افتد .

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر خاطر نشان کرد مصر اکنون زیر سلطه شورای نظامی فریبکار و پارلمانی قرار دارد که اعضای آن فاقد اختیارات لازم هستند .

وی با بیان اینکه عمرو موسی فردی است که بیشترین سود را از دوره حکومت حسنی مبارک برده است خاطر نشان کرد: عمرو موسی از طراحان و موافقان موروثی کردن حکومت مبارک به نفع جمال مبارک بود.

عبد الله الاشعل با انتقاد از دوران حکومت حسنی مبارک افزود: سیاست های شکست خورده مبارک وضع و جایگاه مصر را در منطقه با مشکل رو به رو کرد و با اتخاذ سیاست های دیکته شده آمریکا و اسرائیل هرچه بیشتر نقش مصر را در معادلات منطقه زیر سؤال برد .

در همین حال نقش مصر در افریقا و اتخاذ سیاستهای نادرست در خصوص تقسیم آب رودخانه نیل موجب از دست دفتن جایگاه مصر در میان کشورهای آفریقایی شد.
نظرات بینندگان