arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱

کشف قديمي ترين تقويم نجومي تمدن سرخ پوستان مايا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نتایج تحقیقی که روز پنجشنبه در آمریکا منتشر شد، از کشف قدیمی ترین تقویم نجومی متعلق به تمدن سرخ پوستان مایا در گواتمالا خبر داد.

به گزارش انتخاب، یک تیم باستان شناسی آمریکایی این تقویم نجومی را که به قرن نهم تعلق دارد، در حفاری های خانه ای در منطقه باستانی زولتون در گواتمالا کشف کرد. یکی از اتاق های این خانه ،‌ دیوارها پوشیده از حکاکی هایی است که بخش اعظم آن را ارقامی تشکیل می دهد که نشانگر محاسبات مربوط به دوره های مختلف تقویم تمدن مایا است.

ویلیام ساتورنو از دانشگاه بوستون آمریکا که مدیریت این تحقیقات و حفارهای باستان شناسی را به عهده دارد، اعلام کرد این تقویم نجومی عبارت است از یک تقویم مراسم آینی دویست و شصت روزه، یک تقویم خورشیدی سیصد و شصت و پنج روزه و همچنین یک دوره سالانه پانصد و هشتاد روزه متعلق به سیاره ونوس و یک دوره هفتصد و هشتاد روزه متعلق به سیاره مریخ و همچنین تقویم هایی متعلق به مراحل مختلف کره ماه.

این محقق خاطر نشان کرد بر خلاف بسیاری از اعتقادات مردمی در این تقویم های تمدن مایا هیچ نشانه ای که از تقارق پایان جهان با سال دو هزار و دوازده حکایت کند، وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، ویلیام ساتورنو همچنین اعلام کرد مایاهای قدیم پیش بینی می کردند جهان تداوم پیدا خواهد کرد و در سال هفت هزار همه چیز دقیقا همان طور خواهد بود که در زمان آنها بوده است.
نظرات بینندگان