arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱

پنهان کردن بمب در حیوانات؛ شیوه ی جدید القاعده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
القاعده تلاش می کند با روش ها و بمب های جدید به آمریکا حمله کند.

به گزارش انتخاب به نقل از سی ان ان ، اطلاعات جدید حاکی از آن است که القاعده در صدد است از روش های جدید به عنوان مثال پنهان کردن بمب در حیوانات یا دوربین برای حمله به آمریکا استفاده کند.

باربارا استار خبرنگار این شبکه گزارش داد: یک مقام ارشد دولت آمریکا به سی ان ان گفته است که بر اساس ردیابی تماس ها و گزارش جاسوسان در یمن در چندین ماه گذشته حاکی از افزایش تحرکات القاعده در شبه جزیره عرب برای حمله به آمریکا بوده است.

شاخه نظامی القاعده یمن متشکل از بمب سازان حرفه ای و بمبگذاران حرفه ای است.
یک منبع آگاه به سی ان ان گفت هم اکنون این شاخه در حال کار روی بمب هایی است که می توان آنها را در لباس ، دوربین یا حتی حیوان جاسازی کرد.

گریگوری جانسن کارشناس مطالعات خاور نزدیک می گوید:« القاعده هوشمندتر شده بدین صورت که توانمندی اش در انجام عملیات بیشتر شده است.»

دولت اوباما می گوید با مقامات یمنی همکاری نزدیک دارد تا بتواند رشد و گسترش شبکه القاعده را در این کشور مهار کند.آمریکا در نظر دارد جاسوسانی از قبایل منطقه جنوب که القاعده در آن فعالیت می کند ، استخدام کند.اما بهرحال با وجود تشدید حملات آمریکا ، القاعده در یمن از زمان حمله ناکام در سال دو هزار و نه به یک هواپیمای آمریکایی بیش از پیش رشد کرده است.

القاعده آن زمان دویست تا سیصد عضو داشت و قلمرویی نیز در اختیار نداشت اما حالا حدود هزار عضو دارد و در جنوب یمن نیز قلمروی زیادی دارد.

وزیر دفاع آمریکا می گوید کشورش درجنگ با القاعده موفق بوده است اما بسیاری از کارشناسان معتقدند آمریکا وارد یک بازی موش و گربه با القاعده شده است که برای برتری بر حریف با سختی زیادی روبروست.
نظرات بینندگان