arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۶۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۱ - ۱۴ تير ۱۴۰۰

صدور اولین شناسنامه برای فرزندان دارای مادر ایرانی و پدر خارجی در خارج از کشور

«مریهان و لیلیان»، صاحبان شناسنامه فرزندان حاصل از ازدواج مادر ایرانی با پدر خارجی در خارج از کشور شدند. شناسنامه‌های این فرزندان توسط سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی صادر و تحویل داده شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «مریهان و لیلیان»، صاحبان شناسنامه فرزندان حاصل از ازدواج مادر ایرانی با پدر خارجی در خارج از کشور شدند.

شناسنامه‌های این فرزندان توسط سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی صادر و تحویل داده شد.

«علیرضا محمودی» سرپرست سرکنسولگری ایران در دبی با اعلام این خبر گفت: امروز روز بزرگی برای مادران ایرانی خارج از کشور است. اقدام بزرگی با کمک و مساعدت معاونت کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه، مدیرکل کنسولی و ادارات تابعیت و سجلات و همچنین همکارانم در اداره کل توسعه دانایی به نتیجه رسید.
وی افزود: مراحل و روند اخذ مجوز و تمهید بستر فنی لازم جهت صدور اولین شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و دستورالعمل اجرایی صادره از سوی وزارت امور خارجه انجام شده و امروز اولین شناسنامه‌ها در خارج از کشور و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی صادر شد که جای تشکر و قدردانی بسیار از همه دست اندرکاران را دارد.

روابط عمومی وزارت امور خارجه آذر ماه ۱۳۹۹ در اطلاعیه‌ای از آغاز ثبت نام برای صدور شناسنامه فرزندان دارای مادر ایرانی در نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور خبر داده بود.

نظرات بینندگان