arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۶۴۹
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۱ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱

نخست‌وزیر سوسیالیست سابق فرانسه در تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست‌وزیر سوسیالیست سابق فرانسه شب گذشته در چارچوب سفری سه روزه بمنظور دیدار با مقامات ایرانی وارد تهران شد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنا بر اعلام منابع دیپلماتیک، "مایکل روکارد" نخست‌وزیر سوسیالیست سابق فرانسه شب گذشته در چارچوب سفری سه روزه بمنظور دیدار با شمار زیادی از مسئولان ایرانی وارد تهران شد.

بنا بر اعلام سایت اینترنتی روزنامه فرانسوی "فیگارو"، روکارد که سفرش خارج از چارچوب دیپلماتیک و رسمی مقامات فرانسوی است، احتمالا در تهران با "علی اکبر صالحی" وزیر امور خارجه ایران و "سعید جلیلی" مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران دیدار خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، نخست‌وزیر فرانسه همچنین قرار است ضمن برگزاری یک کنفرانس در تهران، با دانشگاهیان ایرانی دیدار کند.

این سفر که بنا به دعوت تهران صورت گرفته، قرار بود در ماه آوریل انجام شود اما به دلیل بیماری مایکل روکارد 81 ساله به تعویق افتاد.

به گفته روزنامه فرانسوی "فیگارو"، این سفر با هدف ازسرگیری روابط میان پاریس و تهران که در دوران ریاست جمهوری "نیکلا سارکوزی" به طور قابل توجهی تنزل یافته بود، برگزار می‌شود.

ایران روز دوشنبه گذشته ابراز امیدواری کرد که انتخاب "فرانسوآ اولاند" به ریاست جمهوری فرانسه عصر جدیدی را در روبط تهران و پاریس به وجود آورد

"مایکل دوبوآ" همکار روکارد که وی را در سفر به تهران همراهی می‌کند، در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوی فیگارو اعلام کرد: «ما امیدواریم که این سفر نخستین ارتباطات میان دولت آینده فرانسه و ایران را تسهیل کند.»

این در حالی است که این روزنامه نسبت به این مسئله که آیا مایکل روکارد حاوی پیامی از سور فرانسوآ اولاند برای مقامات ایرانی است یا خیر، اظهار بی اطلاعی کرد.

نظرات بینندگان