arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۳ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱

سقوط قیمت طلا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بهاي جهاني طلا روز جمعه در پي افزايش تقاضاي سرمايه گذاران براي دلار و كاهش تقاضا براي اين فلز گرانبها به عنوان يك دارايي مطمئن، به ركورد پايين جديدي رسيد.

به گزارش ايسنا به نقل از وال استريت ژورنال، بهاي معاملات حجم بالاي طلا براي تحويل در ماه ژوئن در بازار كامكس نيويورك، 11.50 دلار (0.7 درصد) كاهش يافت و به 1584 دلار در هر اونس رسيد كه پايين‌ترين قيمت نهايي از 30 دسامبر بود.

طلا 3.7 درصد در يك هفته گذشته كاهش قيمت داشته است و با افزايش نگراني سرمايه گذاران نسبت به بحران بدهي اروپا كه موجب افزايش تقاضا براي دلار آمريكا شده است، از 10 روز معامله گذشته در هشت روز كاهش قيمت داشته است.

برخي از سرمايه گذاران طلا را براي حفاظت از سرمايه در برابر تورم و در هنگام كاهش ارزش دلار خريداري مي كنند، اما صعود اخير ارزش اين ارز موجب برهم زده شدن بازار فلزات باارزش شده است. در حاليكه بهاي طلا با تقاضاي سرمايه گذاران براي دارايي مطمئن در شرايط آشفتگي اقتصادي صعود مي كند، اما اين فلز اخيرا هماهنگ با داراييهاي پرخطر ديگر معامله شده است. مطرح شدن احتمال فلج شدن سيستم مالي اروپايي موجب افزايش تقاضا براي نقدينگي به جاي معاملات فلزات گرانبها شده است.
نظرات بینندگان