arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۷۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۸ - ۲۲ تير ۱۴۰۰

اولین سنسور تصویری سامسونگ ویژه خودرو رونمایی شد/قرارداد ۴۳۶ میلیون دلاری تسلا و سامسونگ+تصاویر

امروز سامسونگ از ISOCELL Auto ۴AC، اولین سنسور تصویر خود که مخصوص خودرو‌ها ساخته شده، رونمایی کرد. در نظر گرفته شده است که این سنسور  به عنوان دوربین معکوس یا (در سیستم‌های پیشرفته تر) برای تأمین انرژی مانیتور‌های نمای دور استفاده شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

امروز سامسونگ از ISOCELL Auto ۴AC، اولین سنسور تصویر خود که مخصوص خودرو‌ها ساخته شده، رونمایی کرد. در نظر گرفته شده است که این سنسور  به عنوان دوربین معکوس یا (در سیستم‌های پیشرفته تر) برای تأمین انرژی مانیتور‌های نمای دور استفاده شود.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، سامسونگ از اولین سنسور تصویری خود برای خودرو رونمایی کرد و با تسلا قرارداد ۴۳۶ میلیون دلاری منعقد کرد.

اولین سنسور تصویری سامسونگ

این سنسور، مربوط به کیفیت تصویر و قطعاً وضوح تصویر نیست، در عوض روی موارد عملی مانند دامنه دینامیکی بالا (۱۲۰ دسی بل) و کاهش میزان سوسو زدن LED متمرکز است. هر دو این امکانات مبتنی بر آن چیزی هستند که سامسونگ آن را CornerPixel می‌نامد.

این فناوری دو فوتودایود را در هر پیکسل ترکیب می‌کند، یکی ۳.۰ میکرومتر برای کار در نور کم و دیگری ۱.۰ واحد در گوشه قرار دارد که برای محیط‌های روشن استفاده می‌شود.

 تسلا

این تنظیم اجازه می‌دهد تا سنسور به سرعت با تغییرات در نور اطراف تنظیم شود، به عنوان مثال. هنگام خروج از تونل همچنین دامنه پویایی بالا با تاری کمتر را فراهم می‌کند و سوسو زدن چراغ‌های LED را کاهش می‌دهد. اگر از این که چرا این موضوع مهم است تعجب می‌کنید، توجه داشته باشید که بسیاری از چراغ‌های جلوی مدرن و همچنین چراغ‌های خیابانی به LED تبدیل شده اند. به هر حال، کاهش لرزش با افزایش زمان قرار گرفتن در معرض فوتودایود‌های کوچک حاصل می‌شود.

ISOCELL Auto ۴AC یک سنسور ۱ / ۳.۷ اینچی با رزولوشن ۱.۳ مگاپیکسل (۱۲۸۰، ۹، ۹۶۰) است. یک ISP در حسگر تعبیه شده است. سنسور مطابق با الزامات درجه ۲ AEC-Q۱۰۰ است که شامل کار در یک پنجره درجه حرارت بسیار وسیع از -۴۰ºC تا ۱۲۵ºC (یعنی -۴۰ºF تا ۲۵۷ºF) است. اگر بخواهیم این PDF را به درستی بخوانیم، به نظر می‌رسد که درجه سختگیرانه ۱ را پوشش می‌دهد

سامسونگ
در حال حاضر این محصول در تولید انبوه است. توجه داشته باشید که این برنامه برای برنامه‌های رانندگی خودکار یا استفاده در داخل کابین (به عنوان مثال نظارت بر راننده) در نظر گرفته نشده است، سامسونگ قصد دارد سنسور‌های بیشتری را برای پوشش چنین موارد استفاده‌ای معرفی کند.

چرا هر یک از این‌ها مهم است؟ خوب، روزنامه‌های اقتصادی کره گزارش دادند که الکترو مکانیک سامسونگ یک قرارداد ۴۳۶ میلیون دلاری را با "سازنده برتر خودرو‌های آمریکایی" امضا کرده است. حدس زدن این که منظور از طریق آمریکایی  تسلا است، چندان سخت نیست.

با توجه به اینکه ۴AC اولین حسگر تصویر سامسونگ برای کاربرد‌های خودرو است، زمان اعلام این فناوری تصادفی نیست. این حرکت فشار بیشتری به رهبر فعلی بازار در این بخش، یعنی شرکت سونی وارد می‌کند.

شایعاتی در این صنعت وجود دارد که معامله تسلا / سامسونگ برای تهیه دوربین‌های Cybertruck برنامه ریزی شده است. هنگامی که از طرح هندسی آن عبور کنیم، متوجه می‌شوید که فاقد آینه‌های جانبی است. در عوض، این دوربین دارای دوربین‌هایی است که در گلگیر‌ها  و  سپر جلو تعبیه شده اند. احتمالاً دوربین‌های بیشتری در اطراف کامیون وجود دارد، اما تسلا فعلاً با جزئیات مخفیانه عمل می‌کند.

نظرات بینندگان