arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۰۸ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱

اقدام جدید وزارت دفاع انگلیس در آستانه برگزاری المپیک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت دفاع انگلیس جمعه اعلام کرد از یک بلندگوی بسیار پیشرفته که می تواند برای متفرق کردن مردم به سبب شدت صدا ، مورد استفاده قرار گیرد، در بازی های المپیک تابستانی لندن استفاده خواهد کرد.
به گزارش انتخاب، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد هدف اصلی این ابزار ساخت آمریکا با نام «ابزار صوتی دوربرد» برای اعلام خبر به کشتی ها در رودخانه تمز در موارد ضروری است.این ابزار در واقع بسیار موثر تر از یک بلندگو است.
اما این ابزار که به یک کره تخت شبیه است همچنین می تواند با قدرت بیشتر برای متفرق کردن جمعیت مورد استفاده قرار گیرد.
این وسیله می تواند صدای نافذی تولید کند که شدت آن تا صد و پنجاه دسی بل در یک متر خواهد بود.
بی بی سی در پایگاه اینترنتی خود خاطر نشان کرد ارتش آمریکا از این وسیله در کنترل تظاهرات مردم در عراق استفاده کرده است.
« سلاح صوتی » را ارتش انگلیس در رزمایش های گسترده مربوط به تمهیدات امنیتی بازی های المپیک که روزهای دوم تا دهم مه در لندن و بخش ویموت در جنوب غربی انگلیس برگزار شد، مورد استفاده قرار داد.
ویموت میزبان رقابت های قایق های بادبانی در طول بازی های تابستانی خواهد بود.
سخنگوی وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد:« نیروهای مسلح مجموعه ای متنوع از تجهیزات را در چارچوب مشارکت خود در تلاش های امنیتی برای این بازی ها مورد استفاده قرار خواهند داد.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، این امکانات شامل این بلندگوی خاص خواهد شد که به ویژه برای متوقف کردن عبور و مرور شناورها در رودخانه تمز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
تدابیر امنیتی در طول بازی ها ( بیست و هفت ژوئیه تا بیست و هفت اوت) مهم ترین تدابیر پس از جنگ در انگلیس با بیش از چهل هزار نظامی ، نیروهای پلیس ، ماموران امنیتی خصوصی و داوطلبان برای محافظت از پایتخت با پشتیبانی جنگنده ها و ناوهای جنگی خواهد بود.
نظرات بینندگان