arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۷۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۰۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱

پدر و عموي خرافاتي قصد زنده بگور کردن نوزاد خود را داشتند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پلیس شهر پیلکوا در شمال هند اخیرا دو نفر را دستگیر کرده است که از روی اعتقادات خرافی قصد داشتند یک نوزاد دختر دو ماهه را زنده بگور کنند.
به گزارش انتخاب به نقل از بی بی سی ، این دو نفر که پدر و عموی این نوزاد هستند ظاهرا به توصیه یک گورو( آموزگاران دینی در هندویسم )قصد داشتند او را زنده بگور کنند. این گورو به آنها توصیه کرده بود برای محافظت از فرزندان دیگر خود این نوزاد را قربانی کنند.
این دو مرد اینک هر دو به اتهام اقدام به قتل در زندان هستند. مادر این نوزاد این اتهام را رد می کند و آن را دروغ و ساختگی می داند. او گفت کدام مادر حاضر می شود فرزند خودش را بکشد. اما در گورستان پیلکوا روایت متفاوتی از این حادثه شنیده می شود. مسئول این گورستان می گوید این دو نفر را دیده بود که سرگرم کندن یک قبر بودند. آنها یک چیزی را در داخل یک پارچه پیچانده بودند و می گفتند این دختر مرده است و آنها قصد دفن آن را دارند. این مرد گفت اما معلوم بود که این دختر زنده است و برای همین وی بلافاصله پلیس را خبر کرد.
نکته نگران کننده این است که در هند این یک مورد نادر و اتفاقی نیست. فقط در یک ماه گذشته سه اقدام مشابه دیگر از این نوع در رسانه های محلی هند گزارش شده است و گفته می شود علت بیشتر این اقدامات نیز فقر و بیسوادی است که موجب می شود مردم به خرافات متوسل بشوند.
خانواده این نوزاد دختر هندی نیز در فقر شدید بسر می برد و قبلا نیز یکی از فرزندان خود را بر اثر بیماری از دست داده است. شهر پیلکوا در چندصد کیلومتری دهلی نو ، پایتخت هند واقع شده است. اما فاصله فرهنگی و اجتماعی این دو شهر بسیار زیادتر از این فاصله جغرافیایی است. در شهرهایی مانند پیلکوا خرافات و تعصب بر فرهنگ مردم و بویژه کسانی که در فقر مفرط بسر می برند غالب است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
0
0
اینها همشون خرفت زدن اگر مثل عربستان گردن چند از این مردان (دینی شان) را گردن بزنند دیگر از این قدر از خودشان حرف در نمی کنند.
نظرات بینندگان