arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۰۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱

نامزد اخوان المسلمين: ديگر پنج ميليون اسرائيلي نمي توانند نود ميليون مصري را بترسانند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نامزد اخوان المسلمین در انتخابات ریاست جمهوری مصر گفت دیگر پنج میلیون اسرائیلی نمی توانند نود میلیون مصری را بترسانند.
به گزارش انتخاب، محمد مرسی نامزد اخوان المسلمین در انتخابات ریاست جمهوری مصر تاکید کرد حکم دادگاه اداری مبنی بر توقف انتخابات ریاست جمهوری محترم است ولی این رای نهایی نیست. وی افزود «سیاست خارجی و امنیت ملی با اقتصاد قوی ارتباط دارند و هرکس بخواهد مالک اراده خود باشد باید سه چیز را در اختیار داشته باشد غذا، دارو و سلاح»، وی گفته است روابط خارجی ما باید براساس منافع متقابل، منافع ملی و عدم دخالت در امور داخلی دیگران باشد. وی ابراز امیدواری کرد نظام سیاسی مصر از فرد محوری به نهاد محوری تغییر کند.
وی تاکید کرد علت نفرت جهانیان از آمریکا سیاست های دولت این کشور است به همین خاطر سخنرانی اوباما در دانشگاه قاهره خطاب به جهان اسلام عاطفی و لفاظی بود. اوباما تاکید کرد پیامی که دوست دارد به جهانیان برساند آن است که آنها صلح طلب هستند نه جنگ طلب و تلاش می کند با همه کشورهای جهان براساس دوستی و احترام متقابل تعامل کند.
مرسی افزود در گذشته با موافقتنامه کمپ دیوید مخالف بوده است اما اگر به ریاست جمهوری مصر برسد به همه معاهدات و موافقتنامه ها احترام خواهد گذاشت و طرف مقابل نیز باید به آنها احترام بگذارد وی افزود طرف مقابل(اسرائیل) به روند صلح پایبند نیست.
این نامزد ریاست جمهوری مصر از طرف اسرائیلی خواست به موافقتنامه های صلح پایبند باشد وی افزود: «آشتی صرفا در حرف نیست بلکه عملا باید اتفاق بیفتد» وی با اشاره به برخی اشارات، اقدامات و تهدیدات اسرائیل گفت دوران این که یک نفر مرتجع رئیس جمهور مصر شود گذشته است و دیگر 5 میلیون اسرائیلی نمی توانند 90 میلیون مصری را بترسانند.
نظرات بینندگان