arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۷۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۷ - ۲۴ تير ۱۴۰۰

اندروید 12 مخروط برفی گوگل!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اندروید سیستم عامل محبوب مردم در سراسر دنیاست و مشتاقان آن  هردفعه بی صبرانه منتظر تغییرات جدید در سیستم عامل محبوبشان هستند. دوازدهمین نسخه اندروید هم به زودی به بازار عرضه می شود، گوگل نسخه های مختلف اندروید را با نام دسری معرفی می کند، اندروید 10 را با مضمون دسر و اندروید 11 را Red Velvet صدا می زند و اندروید 12 را مخروط برفی نامگذاری کرده است.  نسخه بتا 1 آن در 18 می 2021 منتشر شد و می توانید با آن کار کرده و تغییرات آن را مشاهده کنید. اما آنچه مسلم است، اندروید 12، تغییرات قابل توجهی داشته است. اگر گوشی شما جزو میان رده هایی سری A است، می توانید با صبر از اندروید 12 استفاده کنید .اگر قصد خرید گوشی سامسونگ A72 5G را دارید، حتما قبل از بررسی، به فروشگاه لیپک مراجعه و قیمت ها را با هم مقایسه کنید.

اندروید 12 مخروط برفی گوگل!

طراحی جدید در رابط کاربری

گوگل زبان طراحی جدید Material Design  را برای اندروید 12 به نام Material You  معرفی کرده است که به موجب آن، رابط کاربری سیستم عامل تغییرات جدیدی کرده است. در نسخه بتا دکمه ها گردتر طراحی شده و حرکات انیمیشنی روان تر دیده می شود. ما در نسخه های قبل می دیدیم که رنگ بندی و فونت ها متناسب و هم خوان نبود، اما گوگل این دفعه، تغییرات مهمی ایجاده کرده است. تغییراتی هم در طراحی نوتیفیکشن مشاهده می کنیم. به این صورت که با یک بار ضربه زدن روی یک نوتیفیکشن وارد محیط آن می شوید. و نیاز نیست از نرم افزارهای میانجی استفاده کنید، از طرف دیگر، سبک پنجره های اعلان متفاوت شده است و از همه این ها جالب تر این که شما می توانید به راحتی با یک ضربه، اعلان ها را به تعویق بیندازید.

تم خوش رنگ آبی رنگ

تم رنگامیزی زیبای رابط کاربری اندروید 12 بسیار جالب توجه است، تلفیقی از رنگ آبی و سفید را در آن مشاهده می کنید، تغییرات گرافیکی رابط کاربری اندروید 12 به شما این امکان را می دهد که رنگ اصلی و فرعی، سایه را انتخاب کنید.

اندروید 12 مخروط برفی گوگل!

داشبورد حریم خصوصی

گوگل در این نسخه به امنیت، توجه بیشتری داشته است و Android Private Compute core را به عنوان موتور اندروید 12 برای حفظ حریم خصوصی معرفی کرده است. این موتور به این صورت است که اطلاعات خصوصی شما را با چندین هوش مصنوعی، خصوصی نگاه می دارد، و به شما اجازه می دهد به راحتی به برنامه هایی مانند دوربین یا میکروفون دسترسی داشته باشید و اگر برنامه ای را اولین بار نصب کردید، وقتی از شما سئوال می کند که می خواهید دسترسی مکانی داشته باشید یا نه، می توانید تصمیم بگیرید که فقط به یک مکان اجازه دسترسی بدهید یا بیشتر. این ویژگی، میزان استفاده شما از دوربین و میکروفون را نشان می دهد

تغییرات در منوی تنظیمات

دسترسی به بخش های تنظیمات ساده تر شده است به این صورت که برچسب ها بزرگتر شده اند و فوق العاده نسبت به اندروید 11 نرم تر و انعطاف پذیرتر  کار می کند، چیدمان دکمه ها به one Ui نزدیک تر شده است

خواب زمستانی برنامه App Hibernation

اندروید 12 یک امکان فوق العاده برای کاربرانش قرار داده است که زمانی که از اپلکیشنی به مدت طولانی استفاده نمی کنند آن را در حالت  خواب زمستانی تغییر دهند و مزیت این حالت این است که فضای ذخیره سازی را بهینه می کند. اما اگر نمی خواهید از این حالت استفاده کنید می توانید آن را غیر فعال کنید تا به حالت معمول، اجرا شود.

قفل ماشین را با تلفن همراهتان باز کنید

گوگل اعلام کرد که طی مذاکراتی با چندین شرکت، قصد دارد این قابلیت را به کاربران  بدهد تا با کمک تلفن همراه، قفل ماشینتان را باز کنند. تکنولوژی NFC یکی از راه های اجرای این ایده است. تلفن هایی که UWB دارند مثل GalaxyS21 می توانند قفل ماشین را بدون بیرون آوردن تلفن همراه از جیب خود باز کنند.

اندروید 12 مخروط برفی گوگل!

اشتراک گذاری کلمه عبور Wifi در نزدیکی شما

این ویژگی فوق العاده در اندروید 12 را به شما این امکان را می دهد که اطلاعات وای فای خود را با هم اتاقی تان به اشتراک بگذارید، قبلا به این صورت بود که وای فای را با استفاده از اسکنر کد QR به اشتراک می گذاشتید، اما در اندروید 12 می توانید با  گزینه Nearby این کار را انجام دهید، روی آن ضربه بزنید و گزینه Neraby را فعال کنید،  تا دستگاه های نزدیک شما را جستجو کند. اگر گوشی شما یکی از برندهای میان رده مثل A32 سامسونگ هست، نگران نباشید، می توانید از اندروید 12 استفاده کنید، اگر قصد خرید گوشی A32  را دارید،خرید گوشی A32 سامسونگ لیپک را به شما توصیه می کنم، حتما قبل از خرید گوشی، امکانات فروشگاه لیپک مثل روش های پرداختی، ضمانت 7 روزه بازگشت و قیمت مناسب کالا را بررسی کنید

چگونه اندروید 12 را روی گوشی ام نصب کنم

مانند تمام نسخه های دیگر، به بخش تنظیمات سیستم عامل گوشی بروید و به روزرسانی سیستم را انتخاب کنید و منتظر باشید تا فرآینده آپدیت انجام شود. تقریبا تمام گوشی ها می توانند از اندروید 12 استفاده کنند اما اگر گوشی شما جدید نیست برای گرفتن اندروید 12 باید کمی صبر کنید،

اکثر پرچمداران می توانند از این نسخه استفاده کنند، از برند شیائومی خیالتان راحت باشد که اکثرا نسخه اندروید 12 را دریافت می کنند.از جمله گوشی می 11i 5جی  ، می 10 تی، می 11، می 11 پرو، می 11 الترا، می 10 تی نسخه 5 جی، ردمی نوت 9 اکثرا این نسخه را ساپورت می کنند.

 

نظرات بینندگان