arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۲ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱

نادران: تورم پس از هدفمندی ‌60درصد شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: نماینده مردم تهران در مجلس در اعتراض به سخنان میرتاج‌الدینی که تورم را 10 درصد اعلام کرد،‌ گفت: تورم حدود 60 درصد است و مردم بهتر می‌توانند قضاوت کنند که این گرانی‌ها تورم 60 درصدی است یا 10 درصدی.

الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی پیشنهاد حذف فرع "ب" از بند 10 ماده واحده و در اعتراض به سخنان میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی دولت در صحن مجلس اظهار داشت: تذکر من مربوط به ماده 77 است و به سخنان آقای میرتاج‌الدینی اعتراض دارم‌ چرا‌که ایشان نکاتی را فرمودند که با پیشنهاد حذف 10 هزار میلیارد تومان، یارانه‌ها حذف خواهد شد‌ در حالی که باید به ایشان بگویم اگر یارانه‌ها حذف شود، پس 56 هزار میلیارد تومان که می‌ماند، کجا هزینه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه آقای میرتاج‌الدینی حقایق را وارونه جلوه می‌دهند، تصریح کرد: با حذف 10 هزار میلیارد تومان یارانه نان حذف نخواهد شد.

این نماینده مجلس همچنین گفت: معاون پارلمانی دولت می‌گوید نرخ تورم در سال اول اجرای هدفمندی یارانه‌ها 10درصد است در حالی که عده‌ای گفتند 60 درصد نیز شده است. حالا بهتر است این موضوع را مردم قضاوت کنند که این گرانی‌ها تورم 60 درصدی است یا 10 درصدی و مطمئنا این قضاوت ربطی به بحث‌های سیاسی هم ندارد و آنها بهتر قضاوت می‌کنند.

نادران ادامه داد:‌ دولت در سال 89 و 90 گفت که 4 میلیون و 100 هزار شغل ایجاد می‌کند اما نتوانست این کار را انجام دهد. آیا اینجا هم حرف‌های مجلس باعث شد تا شغل ایجاد نشود؟

وی افزود: میرتاج‌الدینی می‌گوید هدفمندی یارانه‌ها الگوی موفقی است و بانک جهانی از ما تعریف کرده در حالی که باید به ایشان بگویم چه طور هر زمان که بانک جهانی از ما تعریف کند، می‌گوییم یک مرجع خوب است اما هر وقت علیه ما حرف زد، می‌گوییم وابسته به استکبار است؟

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان با تاکید بر اینکه سال گذشته 30 هزار میلیارد تومان درآمد تصویب شد و حالا ما می‌خواهیم 56 هزار میلیارد تومان تصویب کنیم. آیا این به معنای ایستادن در راه اجرای هدفمندی یارانه‌هاست،‌ آیا این پرداخت نکردن یارانه نقدی به مردم است؟ دولت ورودی انرژی به نیروگاه‌ها را صفر حساب کرد اما درآمد آنها را به حساب یارانه‌ها واریز کرد و با این میزان ورودی انرژی به نیروگاه‌ها به صنعت کمک نکرد.

در ادامه مصطفی کواکبیان نماینده مردم سمنان نیز در تذکری پیشنهاد کرد که در بحث مهم هدفمندی یارانه‌ها بهتر است دو موافق و دو مخالف صحبت کنند.

وی افزود: آمارهایی که نماینده دولت در سخنان خود بیان کرد، با واقعیت همخوانی ندارد و جدیدا نیز آقای رئیس جمهور اعلام کرده که تورم در کشور تنها 6 درصد است.

این نماینده مجلس همچنین تصریح کرد: باید با تصمیمات مهم فشار گرانی‌ها را از دوش مردم کم کنیم و قدرت خرید مردم را بالا ببریم همچنین من از هیئت رئیسه می‌خواهم یک موافق و یک مخالف دیگر نیز پس از سخنان نماینده دولت حرف بزند چراکه ایشان آمار غلط ارائه می‌دهد.

علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در پاسخ به تذکر کواکبیان گفت: اگر شما پیشنهادی دارید، باید به صورت کتبی بنویسید و به هیئت رئیسه بدهید تا به پیشنهادتان رسیدگی شود.
نظرات بینندگان