arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۸۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۷ تير ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / تایید مرگ یک نفر در رویدادهای شادگان / واکنش آمریکا به اتفاقات چند شهر خوزستان / فشار نتانیاهو به ترامپ برای حمله به ایران در روزهای آخر / آلمان: چین و روسیه در ازای ارائه واکسن اخاذی می کنند / شورای نگهبان: دلایل ردصلاحیت ها گفته نمی‌شود / وکیل بابک زنجانی: اعدام، قطعی نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

فشار نتانیاهو به ترامپ برای حمله به ایران در روزهای آخر
نیویورکر روزنامه آمریکایی به نقل از ژنرال مارک میلی رییس ستاد نیروهای مسلح آمریکا گزارش داد که پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا و روشن شدن پیروزی جو بایدن، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر وقت اسرائیل، به دونالد ترامپ فشار می‌آورد تا ارتش آمریکا به ایران حمله کند.

وضعیت آب آبادان و خرمشهر بدتر می شود؟
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: اگر ۷۵ مترمکعب بر ثانیه آب به آبادان و خرمشهر نرسد، آب مورد نیاز نخیلات و پس زدن شوری در بهمنشیر تامین نمی‌شود و EC به شدت بالا می‌رود. با توجه به وضعیت کشت شلتوک، در ماه‌های آینده روزهای خوبی برای آبادان و خرمشهر پیش‌بینی نمی‌شود.

مخالفت پلیس با حیوان گردانی
سردار رحیمی گفت: در قانون اجازه حیوان گردانی به کسی داده نشده است لذا با قدرت با بر هم زنندگان نظم جامعه برخورد خواهیم کرد.

آلمان: چین و روسیه در ازای ارائه واکسن اخاذی می کنند
وزیر خارجه آلمان از سیاست چین و روسیه در ارائه واکسن‌ به کشورها انتقاد کرد و گفت این دو کشور از ارسال واکسن به کشورها، "برای انگیزه‌های سیاسی" استفاده می‌کنند. هایکو ماس گفت:‌ «به طور مشخص متوجه شده‌ایم که چین در ازای مطالبات صریح سیاسی از کشورها، به آنها واکسن می‌دهد.» ماس بدون آن که به نمونه‌ای اشاره کند، مدعی شد: «روسیه و چین سیاستی در توزیع واکسن اعمال می‌کنند که تنها هدفش افزایش نفوذ است و نه نجات دادن جان انسان‌ها.»

شورای نگهبان به دنبال قانون نظارت بر عملکرد افراد تاییدصلاحیت‌شده در طول دوره مسئولیت
طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره نظارت شورای نگهبان بر عملکرد افراد تاییدصلاحیت‌شده در طول دوره خدمت‌شان، اظهار داشت: این موضوع در سیاست‌های کلی انتخابات که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده، مورد اشاره قرار گرفته و طبیعتا اجرای آن نیاز به قانون‌گذاری دارد. این نظارت، موضوع با اهمیتی است که امیدواریم مجلس محترم مقداری جزیی‌تر به قانون گذاری در این مورد بپردازد.

واکنش آمریکا به اتفاقات چند شهر خوزستان
جالینا پورتر، معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره ادعای وجود برخی اعتراضات علیه قطعی آب و برق در چند شهر ایران در اظهاراتی مداخله جویانه گفت که واشنگتن از دولت ایران می خواهد که از مردم خود حمایت کند و اجازه دهد که آنها از حق خود برای آزادی بیان و عقاید بهره‌مند شوند.

تایید مرگ یک نفر در رویدادهای شادگان
امید صبری‌پور سرپرست فرمانداری شادگان اظهار کرد: شب ۲۵ تیرماه برخی از مردم شادگان در حمایت از معترضان به وضعیت کم‌آبی در شهرستان‌های دیگر، در سطح شهر تجمع کردند. وی افزود: در جریان این تجمع، افراد فرصت‌طلب و اغتشاشگر به سمت ماموران نیروهای امنیتی و تجمع‌کنندگان تیراندازی کردند که تیر به یک رهگذر که جوانی ۳۰ ساله بود، اصابت و منجر به مرگ آن شد. صبری‌پور گفت: مسببان این حادثه توسط نیروهای انتظامی و امنیتی شناسایی و شب گذشته برخی دستگیر شده‌اند و دستگیری دیگر افراد نیز در دستور کار است.

شورای نگهبان: دلایل ردصلاحیت ها گفته نمی‌شود
فضل الله موسوی عضو حقوقدان شورای نگهبان درباره رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: در فرایند رای گیری که به احراز یا عدم احراز صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری صورت می‌گیرد، رأی گیری به شکل مخفی صورت می‌گیرد و هر فرد بین خودش و خدای خود و گزارش‌های حاصله رأی‌اش را می‌دهد و میزان نصف بعلاوه یک آرای مأخوذه است. موسوی خاطر نشان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری مانند انتخابات مجلس نیست که دلایل ردصلاحیت به کاندیدا توضیح داده شود، چون قانون در این خصوص سکوت کرده است.

وکیل بابک زنجانی: اعدام، قطعی نیست
وکیل بابک زنجانی ضمن اعلام این مطلب که حکم اعدام موکلم قطعی نیست به تشریح رای دیوان عالی کشور پرداخت. او گفت: بنابراین از آنجایی که دادنامه صادره صراحت در این موضوع دارد و عاری از هرگونه شک و شبهه است، با توجه به اقدامات انجام شده چنانچه وجوه مربوطه مسترد شود، قطعاً موکل مشمول عفو و بخشودگی خواهد شد و درواقع همه باید در مقابل قانون و آرای قطعی مراجع ذی‌صلاح تمکین کنند.

 

نظرات بینندگان