arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۸۴۷۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۴ - ۲۷ تير ۱۴۰۰

سخنگوی دولت به اصغر فرهادی تبریک گفت / ربیعی: مردم ما بیش از هر دوره‌ای نیاز به موفقیت دارند

سخنگوی دولت و دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری گفت: دست‌یابی اصغر فرهادی به جایزه بزرگ هیات داوران جشنواره کن، جایگاه خوب سینمای ایران را جلوه‌گر ساخت این موفقیت را صمیمانه تبریک می‌گویم
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علی ربیعی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: مردم ما بیش از هر دوره‌ای نیاز به موفقیت دارند. پیروزی هر ایرانی مایه خرسندی است. قهرمان نمادی از موفقیت ایران و ایرانیان است.

ربیعی افزود: دست‌یابی اصغر فرهادی به جایزه بزرگ هیات داوران جشنواره کن، جایگاه خوب سینمای ایران را جلوه‌گر ساخت. این موفقیت را صمیمانه تبریک می‌گویم.

به گزارش ایرنا، مراسم اختتامیه هفتادوچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن پس از ۱۲ روز شامگاه شنبه (۲۶ تیر)  در سالن گرند لومیر برگزار شد و برندگان بخش رقابتی این جشنواره اعلام شدند. از بین ۲۴ فیلمی که در این بخش رقابت می‌کردند،  نخل طلای امسال به فیلم تایتان ساخته جولیا دوکرنا کارگردان و فیلمنامه‌نویس ۳۷ ساله فرانسوی رسید،  فیلم قهرمان از اصغر فرهادی و محفظه شماره ۶ یوهو کاسمانین به طور مشترک جایزه بزرگ جشنواره را گرفتند و جایزه هیات داوران هم مشترکا به دو فیلم مموریا ساخته آپیچاتپونگ ویراستاکول و زانوی احد از نداو لاپید اهدا شد.

در شاخه بازیگری،  کلب لندری جونز برای فیلم نیترام برنده جایزه بهترین بازیگر مرد شد و رنیت رانسوه برای بازی در فیلم بدترین آدم جهان جایزه بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد. همچنین، لئوس کاراکس برای موزیکال آنت برنده جایزه بهترین کارگردان این دوره جشنواره کن شد و ریوسوکی هاماگوچی برای فیلم ماشینم را بران جایزه بهترین فیلمنامه را به خانه برد.  

جایزه دوربین طلایی به فیلم  ورینا ساخته آنتونتا کوشیانوویچ اهدا شد و فیلم همه گاوهای دنیا نخل طلای بهترین فیلم کوتاه را گرفت.  

جشنواره کن ۲۰۲۱ که قرار بود از ۱۱ تا ۲۲ مه (۲۱ اردیبهشت تا ۱ خرداد ۱۴۰۰) برگزار شود، به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد و سرانجام پس از نزدیک به دو ماه از ۶ تا ۱۷ ژوئیه (۱۵ تا ۲۶ تیر) برگزار شد.

نظرات بینندگان