arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۸۸۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۳ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱

درگیری لفظی در مجلس بر سر اینکه چه کسی با سوادتر است!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نمایندگان سمنان و قائنات در جلسه عصر علنی عصر امروز مجلس بر سر این موضوع که ‌چه کسی با سواد‌تر است، درگیری لفظی پیدا کرده و فضای صحن علنی را تا حدودی متشنج و ملتهب کردند.

به گزارش فارس، مصطفی کواکبیان نماینده مردم سمنان و عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام موسی قربانی نماینده قائنات در جلسه علنی عصر امروز، یکشنبه و در جریان رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه 1391 کل کشور برای دقایقی جلسه علنی مجلس را به حاشیه کشیدند و فضای جلسه تا حدودی متشنج شد.

مصطفی کواکبیان پیشنهاد حذف جزء در یکی از بندهای بودجه 91 را ارائه داد و پس از او موسی قربانی در سخنانی ضمن خطاب قرار دادن کواکبیان گفت: بهتر است آقای کواکبیان در ابتدا موضوع را بخواند و سپس اظهارنظر کند، بنده فهمیده‌تر از آقای کواکبیان هستم و آقای کواکبیان سواد ندارد.

همین سخنان قربانی واکنش شدید کواکبیان را به دنبال داشت و خواستار بیان تذکر ماده 77 آئین‌نامه داخلی مچلس بود.

محمد‌رضا باهنر نایب رئیس اول پارلمان که در غیاب لاریجانی ریاست ساعتی از صحن علنی مجلس را به دنبال داشت، ضمن دعوت کواکبیان به ‌آرامش‌ گفت: برداشت بنده این است که قطعا هدف آقای قربانی از بیان چنین سخنانی شاداب کردن جلسه بود و او قصد توهین نداشت.

باهنر همچنین گفت: زمانی که آقای قربانی شروع به صحبت کردن کرد، بنده گفتم آقای قربانی بسیار بحث دقیقی را مطرح می‌کند البته آقای قربانی بعضی وقت‌ها حرف‌های دقیقی می‌زند.

باهنر برای آرام کردن جو جلسه سه بار زنگ مجلس را به صدا درآورد اما این کار نیز فایده‌ای نداشت.

این سخنان های باهنر نتوانست کواکبیان را از بیان تذکر ماده 77 خود منصرف کند و به ناچار باهنر اجازه بیان تذکر به او را داد.

کواکبیان در بیان تذکرش با تاکید بر اینکه برخی از افراد از خودشان تعریف می‌کنند، گفت: بنده نمی‌گویم خیلی باسوادم و همین امروز نیز اشتباه و خبطی مرتکب شدم.

وی افزود: بنده از رئیس جلسه درباره تغییر نام شهرستان توسط دولت سؤال کردم که آیا تغییر نام شهرستان با مجلس است یا دولت که پاسخی داده نشد‌ اما باید بگویم که بنده دکترا‌ دارم و از آقای قربانی باسواد‌ترم و رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس هستم و خود آقای قربانی بارها از بنده تلمذ کرده است.

کواکبیان در خاتمه گفت: از آنجایی که بنده خبط کردم، سعی می‌کنم سالی یک بار قربانی کنم.

پس از این سخنان کواکبیان موسی قربانی از جای خود برخواسته و او هم خواستار بیان تذکر ماده 77 آئین‌نامه داخلی مجلس شد که باهنر خطاب به وی گفت: آقای کواکبیان هیچ منظوری نداشت و به نظرم همه این گفت‌و‌گوها برای شاداب کردن جلسه مطرح می‌شود و بهتر این داستان‌ها را بیخودی کش ندهید.

باهنر همچنین تاکید کرد که نه آقای قربانی قصد توهین به آقای کواکبیان نداشت و نه آقای کواکبیان قصد توهین به آقای قربانی را داشت.

پس از این سخنان باهنر اعتراضات قربانی همچنان ادامه داشت و او با صدای بلند می‌گفت که به من توهین شده است.

تعداد زیادی از وکلای ملت در اطراف صندلی قربانی جمع شده و او را به آرامش دعوت می‌کردند اما همچنان فضای مجلس متشنج بود.

محمد‌رضا باهنر در جریان این موضوع 3 بار زنگ مجلس را به صدا درآورد تا وکلای ملت بیش از این فضای مجلس را ملتهب نکنند و از نمایندگان خواست که آرام باشند

باهنر همچنین به نمایندگان گفت: خواهش بنده این است که بحث را ادامه ندهید چرا‌که قطعا ادامه بحث به نفع کسی نیست.

پس از گذشت دقایقی تعدادی از نمایندگان مجلس مصطفی کواکبیان را به را به سمت صندلی قربانی بردند تا با یکدیگر مصاحفه و رو‌بوسی کنند و این بحث را ادامه ندهند.

سپس باهنر خطاب به نمایندگان گفت: با توجه به اینکه بالاخره کار به مصافحه کشید خواهش بنده این است که جلسه آرام شود و بحث‌مان را درباره بودجه ادامه دهیم و برادران بزرگوار نیز تشکر می‌کنم.

سپس ستار هدایتخواه نماینده دنا و بویر احمد در ابتدای سخنان خود برای ارائه توضیحاتی در خصوص یک پیشنهاد، گفت: برادران برای حفظ آرامش مجلس صلواتی ختم کنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
0
47
خیلی باحاله دو ماه از سال گذشته می خواهند بودجه را بررسی کنند تازه بی خیال بودجه با هم دعوا هم میکنند
ماهان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
6
34
حيف كه دكتر كواكبيان دور بعدي مجلس نيست، قطعا جاش خالي خواهد بود
ستاره
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۵
0
45
بابا همتووووووون دکترین بخدا اینقدر دعوا نکنید...
نظرات بینندگان