arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۸۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۱ - ۲۹ تير ۱۴۰۰

۸ خاصیت شگفت آور کافئین در سلامت

چرا باید صبح خود را با یک فنجان قهوه داغ شروع کنید؟ جدا از طعم و عطر عالی که قهوه دارد، یک فنجان قهوه در طول روز انرژی ما را حفظ می‌کند. اما آیا می‌دانید نوشیدن قهوه روزانه فواید بیشتری دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چرا باید صبح خود را با یک فنجان قهوه داغ شروع کنید؟ جدا از طعم و عطر عالی که قهوه دارد، یک فنجان قهوه در طول روز انرژی ما را حفظ می‌کند. اما آیا می‌دانید نوشیدن قهوه روزانه فواید بیشتری دارد؟

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، قهوه مزایایی متعدد دارد، اما باید دقت کرد که در مصرف این نوشیدنی زیاده روی نشود، زیاده روی در نوشیدن قهوه می‌تواند منجر به تپش قلب، علائم اضطرابی، تنش و ... شود.

قهوه

قهوه می‌تواند شما را از شر چربی‌های شکمی مزاحم خلاص کند. طبق مطالعات، یکی از عوارض کافئین افزایش ۳ تا ۱۱ درصدی میزان متابولیسم است که به شما در چربی سوزی کمک می‌کند. از کافئین در اکثر مکمل‌های قبل از تمرین نیز استفاده می‌شود، زیرا تقویت انرژی می‌تواند به شما در عملکرد بهتر در طول تمرین کمک کند.

 

قهوه در پیشگیری از سرطان نقش دارد،طبق تحقیقات، قهوه ممکن است در پیشگیری از سرطان پستان و روده بزرگ نقش داشته باشد و همچنین به کاهش خطر عود بیماری کمک کند. همچنین با کمک به کاهش احتمال ابتلا به سرطان‌های حفره دهان و پوست ارتباط دارد.

سلامت
قهوه به شما در  هوشیار بودن کمک می‌کند.قهوه نه تنها شما را بیدار نگه می‌دارد بلکه باعث افزایش تمرکز شما می‌شود. کافئین پس از جذب شدن در سیستم بدن، به افزایش میزان انتقال دهنده‌های عصبی که مغز ما آزاد می‌کند، کمک می‌کند و منجر به عملکرد بهتر، هوشیاری، وضوح و عملکرد ذهنی عمومی می‌شود.

 

قهوه خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد،جدا از انواع مختلف سرطان، مطالعات همچنین نشان داده است که قهوه می‌تواند احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ را که یکی از رایج‌ترین بیماری‌هایی است که میلیون‌ها نفر را آزار می‌دهد، کاهش دهد. طبق تحقیقات، کافستول، یک ترکیب فعال زیستی موجود در قهوه باعث افزایش حساسیت به انسولین و همچنین تولید کلی آن می‌شود.

خوراکی

ویتامین‌ها برای سلامت کلی شما ضروری هستند و مطالعات نشان می‌دهد که می‌توانید برخی از آن‌ها را از نوشیدن قهوه دریافت کنید. این شامل ویتامین B۱۲، ویتامین B۳ و ویتامین B۵ است. قهوه حاوی منگنز و پتاسیم است. مورد اول به حمایت از سلامت استخوان و بافت کمک می‌کند در حالی که مورد دوم به کاهش خطر فشار خون بالا، بیماری قلبی و سکته کمک می‌کند.

 

قهوه بزرگترین منبع آنتی اکسیدانی که در سطح جهانی مصرف می‌شود (احتمالاً به دلیل اینکه بیش از ۱ میلیارد نفر روزانه آن را می‌نوشند)، قهوه می‌تواند به شما در تأمین میزان آنتی اکسیدان روزانه کمک کند. به اندازه چای سبز دارای آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان‌ها در محافظت از بدن در برابر پیری، آسیب اکسیداتیو و حتی سرطان نقش اساسی دارند.

نوشیدنی

قهوه می‌تواند به مبارزه با افسردگی کمک کند،افسردگی یک بیماری ر جدی است که امروزه بسیاری از افراد را تحت تأثیر قرار داده است. مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن چهار فنجان یا بیشتر قهوه در روز می‌تواند تا ۲۰ ٪ خطر ابتلا به علائم افسردگی را کاهش دهد. یکی از فواید سلامتی کافئین جلوگیری از مواد شیمیایی افسرده کننده خلق و خو در مغز است که به بهبود کیفیت زندگی کمک می‌کند و شما را خوشبخت می‌کند.

 

قهوه می‌تواند از شما در برابر بیماری زوال عقل و آلزایمر محافظت کند. بیماری‌های آلزایمر و زوال عقل، هر دو از شایع‌ترین بیماری‌های تخریب عصبی هستند که با افزایش سن بروز می‌کنند و هنوز هیچ درمان شناخته شده‌ای برای این بیماری‌ها وجود ندارد. با این حال، روش‌هایی وجود دارد که می‌تواند در محافظت از شما در برابر آن یا حداقل تأخیر در پیشرفت آن، به شما کمک کند.

نظرات بینندگان