arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۸۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۰ - ۳۰ تير ۱۴۰۰

وضعیت آب و هوا، امروز ۳۰ تیر ۱۴۰۰ / تداوم رگبار باران و وزش باد در اکثر نقاط کشور در ۳ روز آینده

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم رگبار و وزش باد طی سه روز آتی در اکثر نقاط کشور خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم رگبار و وزش باد طی سه روز آتی در اکثر نقاط کشور خبر داد.

صادق ضیاییان گفت: در روز چهارشنبه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی نقاط هرمزگان، فارس، بوشهر، جنوب کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان و جنوب لرستان رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. این شرایط در پنجشنبه با شدت کمتری در مناطق ذکر شده و جمعه در برخی نقاط هرمزگان و فارس تکرار خواهد شد. روز شنبه مجددا تشدید بارش را در استان هرمزگان و جنوب کرمان و فارس خواهیم داشت.

وی افزود: در نوار شمالی کشور روز پنجشنبه (۳۱ تیر) بارش پراکنده در ارتفاعات گیلان و مازنداران پیش‌بینی می‌شود. از اواخر وقت روز جمعه و شنبه (۱ و ۲ مرداد) در استان‌های اردبیل، گیلان، و مازندران رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. دریای خزر نیز در این مدت مواج است.

ضیائیان ادامه داد: یکشنبه (۳ مرداد) در گیلان و ارتفاعات مازندران بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. در سه روز آینده در شرق کشور بویژه منطقه زابل تداوم وزش باد شدید و گرد و خاک خواهیم داشت. لازم به ذکر است گرد و خاک موجود همراه با کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در استان هرمزگان در روز چهارشنبه نیز ادامه دارد و انتطار می‌شود در روز پنجشنبه شرایط رو به بهبودی رود. همچنین شرق دریای عمان در پنج روز آینده مواج خواهد بود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا پنجشنبه (۳۱ تیر) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۹ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و روز جمعه (یک مرداد) صاف به همراه گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

نظرات بینندگان