arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۸ - ۳۱ تير ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / هشدار دادستانی درباره اعتراضات /تایید مرگ یک جوان در ایذه / حکم دختران نوجوان درگیری اصفهان / فوتی کرونا در ایران از اتحادیه اروپا بیشتر شد / شکایت مادر علی انصاریان از پزشک معالج او / فارس: سد کرخه فقط ۵۴ روز آب دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

هشدار دادستانی درباره اعتراضات
دادستانی خوزستان با صدور اطلاعیه‌ای هشدار داد: «خط قرمز نظام اسلامی حفظ ثبات و امنیت پایدار، اموال بیت المال، عمومی و اموال و کیان مردم شریف استان بوده و با ایجاد هرگوته ناامنی و بی ثباتی و اخلال در نظم عمومی قاطعانه مقابله و با عوامل آن به شدت هرچه تمام تر براساس نص قانون برخورد نموده و دراین راستا از هیج گونه اقدام قانونی مضایقه نخواهد نمود.»

فارس: سد کرخه فقط ۵۴ روز آب دارد
فارس از قول یک منبع اگاه در وزارت نیرو نوشت: حجم زنده و قابل استفاده پشت سد کرخه در حال حاضر بر اساس پایش‌های روز جاری ۷۶۰ میلیون متر مکعب است و با این حجم از برداشت تنها ۵۴ روز با صفر شدن آب سد کرخه فاصله داریم.

شکایت مادر علی انصاریان از پزشک معالج او
با گذشت بیش از پنج ماه از درگذشت مرحوم انصاریان، مادر آن مرحوم پیگیر پرونده درگذشت فرزندش شده و از پزشک معالج وی و بیمارستان فرهیختگان شکایت کرده است تا این موضوع مورد بررسی و تفحص جدی قرار بگیرد. شکایت خانواده انصاریان علیه پزشک معالج و بیمارستان محل درمان او در دادسرا به ثبت رسیده و قرار است موضوع مطرح شده به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

حکم دختران نوجوان درگیری اصفهان
دادستانی اصفهان اعلام کرد از دختران نوجوانی که کلیپ درگیری آن‌ها در فضای مجازی منتشر شده بود و خانواده‌های ایشان، دعوت شد تا با حضور در مصاحبه‌های روانشناختی، ضمن اخذ تعهد، دوره‌های آموزشی و تربیتی را طی کنند.

فوتی کرونا در ایران از اتحادیه اروپا بیشتر شد
ظفرقندی رئیس سازمان نظام پزشکی با انتشار نموداری گفت: این نمودار آمار فوت مردم ایران واتحادیه اروپا در اثر کروناست. آمار مرگ در ایران از اتحادیه اروپا با حدود ۴۵۰میلیون جمعیت بیشتر شده است. از هر راه ممکن وبدون هیچگونه محدودیتی، برای نجات جان مردم واکسن تهیه کنید.

تایید مرگ یک جوان در ایذه
حسن نبوتی سرپرست فرمانداری شهرستان ایذه حسن نبوتی با اشاره به تجمع روز گذشته مردم شهرستان در مرکز این شهر به دلیل مشکلات بی‌آبی خوزستان اظهار کرد در پی این تجمع یک جوان مورد اصابت گلوله اغتشاشگران قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد. سرپرست فرمانداری شهرستان ایذه اضافه کرد در پی این حادثه ۱۴ نفر از پرسنل نیروی انتظامی شهرستان نیز مجروح و برای انجام مداوا در بیمارستان بستری هستند. نبوتی در پایان گفت کشته شدن ۳ نفر دیگر در این حوادث تکذیب می‌شود و شایعه‌ای بیش نبود.

فرمانداری ماهشهر: یک مأمور یگان امداد ناجا شهید و یک مأمور دیگر مجروح شد
سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر گفت: اغتشاشگران در شهرک طالقانی یک مأمور یگان امداد نیروی انتظامی بندر ماهشهر را به شهادت رساندند و یک مأمور دیگر را مجروح کردند. این دو مأمور برادر بودند. بندری گفت: تلاش برای شناسایی عاملان آغاز شده و به زودی دستگیر شده و به سزای عمل غیر انسانی خود خواهند رسید.

۲۳۲ شهر در وضعیت قرمز
طبق جدیدترین رنگ بندی اعلام شده از وضعیت کرونایی کشور، ۲۳۲ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۱۷ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۹۹ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

جان باختن ۲۱۳ تن دیگر با کرونا
بنابر اعلام وزارت بهداشت طی ۲۴ ساعت منتهی به نیمروز ۳۰ تیر ۱۴۰۰ در کشور ۲۷ هزار و ۳۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ شناسایی شد که دو هزار و ۷۵۵ نفر از آن‌ها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۶۰۳ هزار و ۵۲۷ نفر رسید. همچنین ۲۱۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۷ هزار و ۸۳۷ نفر رسید.

نظرات بینندگان