arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۳۲۰
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۰ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۰

هشدار رئیس بزرگ‌ترین بیمارستان ایران درباره پیک پنجم / بیمارستان‌ها به بالاترین سقف پذیرش در ۱۸ ماه گذشته رسیدند

خسرو صادق‌نیت رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) ضمن ابراز نگرانی از حجم بالای مراجعات در پیک پنجم کرونا گفت: درگیری در این پیک بسیار جدی است و ایده درمان موقت در این شرایط، یک راهکار عملیاتی برون‌رفت از این بحران است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) درباره سنگینی پیک پنجم کرونا و فشار کاری بیمارستان‌ها هشدار داد و گفت: پیک پنجم با دفعات قبل فرق می‌کند. ما مجبوریم لحظه‌ای تصمیم بگیریم و فشار را در بخش‌های مختلف بیمارستان تقسیم کنیم.

به گزارش «انتخاب»؛ خسرو صادق‌نیت رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) ضمن ابراز نگرانی از حجم بالای مراجعات در پیک پنجم کرونا گفت: درگیری در این پیک بسیار جدی است و ایده درمان موقت در این شرایط، یک راهکار عملیاتی برون‌رفت از این بحران است.

به نوشته مهر، وی افزود: همه بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران به بیش از سقف پذیرش سرپایی و بستری خود در یک سال و نیم گذشته رسیده‌اند و این در حالی است که با توجه به تجربه بحران سیستان و بلوچستان و پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته از چند هفته اخیر با اجرای پروتکل درمان بستری موقت از طریق تزریق رمدسیویر در مراکز درمانی به میزان قابل‌توجهی از میزان بستری بیماران کووید ۱۹ کاسته شده است.

صادق نیت همچنین بر تعیین تکلیف فوری بیماران غیرکرونایی توسط اساتید در روزهای تعطیل تأکید کرد و ادامه داد: با توجه به شرایط اضطراری بحران، اعمال جراحی الکتیو باید مدیریت شده و از عمل‌های غیرضروری جلوگیری شود. بدیهی است در این میان اعمال جراحی بیماران الکتیو اورژانسی که جانشان در خطر است، مطابق با نظر اساتید مربوطه باید انجام شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد در بلندمدت هم بررسی و اصلاح فرآیند مدت‌زمان انتظار بیماران الکتیو برای اعمال جراحی به منظور مدیریت بهتر تخت‌های بستری و کاهش مدت اقامت بیماران ضروری است.

صادق نیت با اشاره به اعلام تعطیلی استان‌های تهران و البرز تصریح کرد: هیچ واحدی در بیمارستان تعطیل نیست و تمامی فعالیت‌های این مرکز در ایام تعطیلی طبق روال عادی ادامه خواهد داشت.

وی با اظهار تأسف از کاهش حساسیت مردم نسبت به بیماری کرونا و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه گفت: پیک پنجم با دفعات قبل فرق می‌کند. ما مجبوریم لحظه‌ای تصمیم بگیریم و فشار را در بخش‌های مختلف بیمارستان تقسیم کنیم.

نظرات بینندگان