arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۳۹۱
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۱ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۰

توئیت عراقچی به زبان ژاپنی و قدردانی از توکیو به خاطر ارسال واکسن کرونا

معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی ورود اولین محموله واکسن آسترازنکا اهدایی ژاپن، در توئیتی به زبان ژاپنی از دولت و مردم ژاپن صمیمانه تشکر کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سفیر پیشین ایران در توکیو امروز (شنبه) در پی ورود اولین محموله واکسن اهدایی ژاپن به ایران در توئیتی به زبان ژاپنی از دولت و ملت ژاپن صمیمانه قدردانی کرد و نوشت: از دولت و مردم ژاپن صمیمانه تشکر می‌کنم.

دیروز (جمعه) اول مرداد ماه محموله واکسن آسترازنکا اهدایی ژاپن وارد ایران شد.

پیش از این «رضا زبیب» دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه از ارسال این محموله در روز جمعه خبر داده و افزوده بود: روز جمعه یک میلیون دُز واکسن آسترازنکا از ژاپن وارد می‌شود و ۱.۹ میلیون دزُ باقیمانده این محموله هم بزودی وارد کشور خواهد شد.

«کیانوش جهانپور» سخنگوی سازمان غذا و دارو هم دیروز جمعه در توئیتی نوشت: «‏نخستین محموله واکسن اهدایی دولت و ملت ژاپن شامل افزون بر یک میلیون دزُ واکسن آسترازنکا تولید ژاپن ساعاتی پیش با حضور سفیر ژاپن در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) تحویل شد.»

جهانپور افزود: محموله بعدی انشاءالله جمعه هفته بعد وارد کشور می‌شود که حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار دزُ واکسن خواهد بود.

لازم به ذکر است، «توشیمیتسو موتگی» وزیر خارجه ژاپن چندی پیش از تصمیم این کشور برای اهدای ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دُز واکسن «آسترازنکا» ساخت این کشور به ایران در قالب برنامه «کوواکس» سازمان ملل خبر داده بود.

نظرات بینندگان