arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۳ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۰

سرلشکر سلامی: ۳۰ تانکر ۳۰ هزار لیتری در حال آبرسانی به ۸۷ روستا در خوزستان هستند / ۲ مخزن ۴۰ هزار مترمکعبی در غرب شوش ایجاد شده که آب را ذخیره و به نقاط مختلف استان منتقل می‌کند

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه نسبت به تعهدهای خود به مردم خوزستان وفاداریم و در تمامی سختی‌ها و تنش آبی ایجاد شده، همگام با مردم هستیم، گفت: خوزستان دارای مردمی شریف،مومن،متعهد به نظام و مطیع امر ولایت است و با این مردم تا انتهای کار همراهیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه نسبت به تعهدهای خود به مردم خوزستان وفاداریم و در تمامی سختی‌ها و تنش آبی ایجاد شده، همگام با مردم هستیم، گفت: خوزستان دارای مردمی شریف،مومن،متعهد به نظام و مطیع امر ولایت است و با این مردم تا انتهای کار همراهیم.

سرلشکر حسین سلامی روز شنبه در بازدید از مناطق درگیر با تنش آبی در خوزستان در جمع خبرنگاران در منطقه جفیر اهواز، بیان کرد: باتوجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر جدی گرفتن مشکلات خوزستان برای رفع تنش آبی ، امروز به خوزستان سفر کرده تا از نزدیک شاهد تلاش و مجاهدت سپاه خوزستان برای خدمت به مردم این مناطق باشیم.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون اقدامات خوبی توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با کمک سایر سپاه‌های استانی برای رفع مشکلات مردم انجام داده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: در طرح آبرسانی غدیر حدود ۵۲۵ کیلومتر لوله با قطر۲ متر توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء از شهرستان شوش کشیده شده که به سوسنگرد، حمیدیه، اهواز، شادگان ، دارخوین، خرمشهر و آبادان آبرسانی خواهد شد.

وی گفت: در بحران آبی اخیر خوزستان نیز تلاش سپاه قابل توجه بوده و اکنون ۳۰ تانکر ۳۰ هزار لیتری به صورت سیار در ۸۷ روستا در حال آبرسانی هستند و امروز ۴۰ دستگاه تانکر دیگر نیز برای آبرسانی بیشتر به مناطق اضافه می‌شود.

سرلشکر سلامی بیان کرد: همچنین ۱۵۰ تانکر ثابت آب تامین شده و حدود ۹۱ کیلومتر لوله گذاری ۱۲۵ میلیمتری نیز در برخی مناطق از جمله لالی، دشت آزادگان، جفیر ، الهایی و... در حال انجام است.

وی گفت: ۲ مخزن بزرگ ۴۰ هزار مترمکعبی نیز در منطقه ام‌الدبس در غرب شوش ایجاد شده که آب را ذخیره و به نقاط مختلف خوزستان منتقل می‌کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: مشکل فاضلاب اهواز نیز از مشکلات جدی خوزستان بوده و رفع این مشکل مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است؛ در این راستا نیز قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ع) قرارداد لازم را منعقد و تجهیز کارگاه کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد تا با تامین اعتبار لازم این پروژه نیز به زودی به سرانجام برسد و دیگر شاهد مشکلات فاضلاب در اهواز نباشیم.

سرلشکر سلامی ادامه داد: سپاه همواره در سختی ها در کنار مردم بوده همانگونه که در سیل سال ۱۳۹۸ در خوزستان و چند استان دیگر ، مردم را تنها نگذاشت؛ خوزستان برای ما نه تنها مهم، بلکه مقدس است و لاله زار شهدای بزرگی است که هر وجب از آن برای ما مانند کربلا، مقدس است.

فرمانده کل سپاه پاسداران روز شنبه به منظور رسیدگی به مشکلات بخش آب و همچنین بررسی خدمت رسانی سپاه در روستاهای خوزستان، به این استان سفر کرد. سرلشکر حسین سلامی همچنین در این سفر با برخی عشایر و خانواده‌های آسیب دیده از تنش آبی در خوزستان دیدار و مشکلات آنها را بررسی کرد.

نظرات بینندگان