arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / درخواست احمد خاتمی از رئیسی: اینترنت را محدود کنید / احتمال تداوم خشکسالی در ایران تا زمستان / ورود دو ناو ایرانی به روسیه / اولین مدال ایران در توکیو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

روحانی: بخشی از مشکلات خوزستان کم شده
رییس جمهوری با اشاره به مشکلات اخیر در استان خوزستان گفت: بخشی از مشکلات در این استان کم شده است و امیدواریم با حضور معاون اول و دیگر مسئولان بقیه مشکلات هم تخفیف یابد. حل و فصل مسائل خوزستان طبق دستور دیروز مقام معظم رهبری باید ادامه پیدا کند.

اولین مدال ایران در توکیو
جواد فروغی تیرانداز ایران در المپیک توکیو در رشته تپانچه ۱۰ متر موفق شد با امتیاز ۲۴۴/۸ بالاتر از حریفانی از اوکراین، صربستان و چین به عنوان قهرمانی دست یابد و اولین مدال طلای ایران در المپیک توکیو و اولین مدال تاریخ تیراندازی در المپیک را برای ایران به ارمغان آورد. تیراندازی با این مدال به پنجمین رشته ورزشی مدال آور ایران در المپیک تبدیل شد. کشتی، وزنه برداری، تکواندو و دوومیدانی برای ایران در ادوار المپیک مدال آور بوده اند.

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام روز ۲ مرداد ۱۴۰۰ وزارت بهداشت، از دیروز تا روز ۲ مردادماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۸ هزار و ۶۳۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده و متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

ورود دو ناو ایرانی به روسیه
ناوهای سهند و مکران از یگان‌های شناور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که وارد سنت پترزبورگ شدند در رژه روز نیروی دریایی روسیه شرکت خواهند کرد.

واکنش اصغر فرهادی به نصب بنرهایش در شهر
اصغر فرهادی در واکنش به نصب بنرهای تبریک به او در سطح خیابان های تهران نوشت: همکاران عزیز، از صمیم قلب از شما سپاسگزارم و قدردان لطف و مهری که به من داشته‌اید برای همیشه خواهم بود. او با اشاره به رویدادهای خوزستان نوشت: میل قلبی‌ام آن است که به جای عکس من، جملات دردمندانه‌ی آن مادر خوزستانی در گوشه‌گوشه‌ی شهر نصب شود؛ شاید این مظلومیت لحظه‌ای چشم‌های خواب‌زده را به عمق رنج این دوران باز کند.

هلال احمر: می‌توانیم ۳۰ میلیون دوز واکسن دیگر وارد کنیم
سخنگوی جمعیت هلال احمر با اشاره به ورود بالغ بر ۹ میلیون دُز واکسن کرونا به کشور اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده از سوی جمعیت هلال احمر طی هشت محموله این میزان واکسن در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفته است. وی تصریح کرد: در صورت حمایت و تسهیل هماهنگی در سطح وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه و بانک مرکزی احتمال ورود ۳۰ میلیون دوز دیگر از منابع معتبر بین المللی وجود دارد.


عکسی المپیکی ایران و آمریکا
پس از کسب مدال طلای المپیک توسط جواد فروغی، رییس فدراسیون تیراندازی آمریکا به دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی تبریک گفت. عکس منتشرشده از این دو نگاه های زیادی را به خود جلب کرد.

اجتمال ثبت واکسن برکت در سازمان جهانی بهداشت
فناور پروژه واکسن کوو ایران برکت با اعلام اینکه ثبت این واکسن در سازمان جهانی بهداشت در حال انجام است، گفت: برای این کار باید پنج فصل نوشته و مستندات علمی ارایه شود که در حال انجام است.


احتمال تداوم خشکسالی در ایران تا زمستان
احد وظیفه رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی گفت: احتمال اینکه بارندگی‌های امسال کمتر از حد نرمال باشد، بالا است و حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد احتمال می‌دهیم که بارش‌های ‌پاییز کمتر از نرمال باشد. همچنین احتمال می‌دهیم حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد بارش‌ها در حد نرمال باشد. این احتمالات قطعا بسیار مهم و موثر خواهد بود چراکه می‌توان براساس همین آمار و احتمالات برای اقدامات مختلف در ماه‌های ‌پیش‌رو برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کرد.

درخواست احمد خاتمی از رئیسی: اینترنت را محدود کنید
حجت الاسلام سید احمد خاتمی گفت: تمام کشورهایی که فناوری اینترنت را در اختیار دارند استفاده از اینترنت را برای جامعه هدف خود محدود کردند به طور مثال در کشور روسیه خبری از فضای مجازی کشور آمریکا نیست؛ همه کشورها توسعه یافته به سمت بومی‌سازی اینترنت رفته‌اند ولی متاسفانه دولتمردان ما اقدامی در راستای تشکیل اینترنت ملی نکردند. خاتمی افزود: رهبر معظم انقلاب بارها تذکر دادند که اینترنت ملی شکل دهید ولی متاسفانه آقایان به توصیه‌های رهبر انقلاب گوش ندادند و ندادند و ندادند؛ انتظار و مطالبه نخست ما از رئیس‌جمهور منتخب این است که توصیه ولایت را جدی بگیرد و هرچه سریعتر این پروژه مهم را اجرایی کند. عضو فقیه شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران ادامه داد: آمریکا و بیگانگان دقیقاً می‌خواهند که شبکه ملی اینترنت در کشور اجرا نشود و به راحتی بتوانند توسط فضای مجازی بر روی جوانان ما تاثیر بگذارند؛ وقتی از طریق فضای مجازی جوانان ما را از خدا دور می‌کنند و آن‌ها را با شهوت آشنا می‌کنند معلوم است که دیگر آن جوانان اعتقادی به فرهنگ عاشورا و شهادت نخواهند داشت.

نظرات بینندگان