arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۶۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۲ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱

اشک هاي مادر يوناني که بچه اش را فروخت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اشک هاي مادر جوان در تظاهرات خشونت آميز عليه بحران اقتصادي يونان، صحنه دلخراشي به وجود آورد.
     معمولاً به خاطر بحران اقتصادي در اروپا هر ماه يک بار در سراسر اروپا و شايد هر روز در يونان تظاهرات خشونت آميزي عليه اقدامات تحميل شده به مردم، برگزار مي شود.
     به گزارش شبکه هاي خبري يونان، پليس امنيت در جريان اين تظاهرات خشونت آميز با صحنه دلخراشي در خيابان هاي آتن روبه رو بود. مادري که مجبور بود براي زنده ماندن، کودکش را بفروشد. کاسياني زن 30 ساله يوناني که از پرداخت هزينه هاي مواد غذايي، پوشاک و کتاب ناتوان شده بود، يک سال پيش دو دختر و پسر 14، 12، 13 ساله را به خانه هاي خيريه مخصوص مراقبت کودکان سپرد. کاسياني ظاهراً از بحران اقتصادي کشورش در امان نماند و شغلش را از دست داد.
     به گفته کاسياني، وي چندين بار از مقامات دولتي درخواست کمک کرده اما آنها به هيچ کدام از وعده هايشان عمل نکردند و گفتند چون کشور در بحران قراردارد خزانه مالي نمي تواند اين هزينه را تامين کند.
     کاسياني که به همراه تنها دختر کوچکش زندگي مي کرد معمولاً از مرکز خيريه پزشکي جهت دارو و درمان استفاده مي کرد.
     همچنين کاسياني گفت: زماني که به ديدن بچه هايش در خانه هاي خيريه مي رود آنها با هيجان فرياد مي زنند و مادرشان را در آغوش مي گيرند، چند ساعت بعد وقت خداحافظي اشک ازچشمان مادر و بچه ها جاري مي شود و آنها نمي توانند به آساني همديگر را ترک کنند. پس از بحران اقتصادي ،موسسات خيريه به دليل هزينه هاي سرسام آور کودکان زيادي را متقبل نمي شوند. بنابراين به رغم ميل باطني ام به دليل بيکاري و پرداخت ماليات اقدام به فروش بچه ام کردم. من حتي قادر نبودم هزينه خوراک و پوشاک بچه ام را فراهم کنم. من دولت يونان را به خاطر وجود چنين بحراني سرزنش مي کنم.
نظرات بینندگان