arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۸۱۸
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۷ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۰

الجزایر تولید محلی واکسن چینی «سینوواک» را آغاز می‌کند

وزارت صنایع دارویی الجزایر اعلام کرد که این کشور به زودی خط تولید محلی واکسن کرونای شرکت چینی سینوواک را راه اندازی می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت صنایع دارویی الجزایر اعلام کرد که این کشور به زودی خط تولید محلی واکسن کرونای شرکت چینی سینوواک را راه اندازی می‌کند.

 الجزایر به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور منطقه مغرب عربی (شمال آفریقا) در حالی به تولید مشترک واکسن چینی روی آورده که همانند همسایگان خود با موج جدیدی از گسترش همه‌گیری به بیماری کووید۱۹ روبرو است.

وزارت صنایع دارویی الجزایر در بیانیه‌ای اعلام کرد که کارشناسان و متخصصان چینی روز جمعه وارد این کشور شدند تا تجهیزات و مصولات دارویی لازم برای تولید واکسن سینوواک در کارخانه‌ای متعلق به یک گروه دارویی دولتی را مورد بررسی قرار دهند.

در این بیانیه بدون اشاره به تاریخ دقیق راه‌اندازی خط تولید واکسن سینوواک در الجزایر، از ورود هیئت چینی و بازرسی‌های در نظر گرفته شده به عنوان گامی مهم در فرایند تولید واکسن چینی در این کشور یاد شده است.

سینوواک دومین واکسنی است که به زودی خط تولید آن در الجزایر راه‌اندازی می‌شود و مقامات دولت الجزایر پیش‌تر اعلام کرده بودند که از ماه سپتامبر آینده اقدام به تولید محلی واکسن روسی «اسپوتنیکِ وی»‌ خواهند کرد.

واکسن سینوواک که همانند محصول مشترک تولید شده توسط شرکت‌های آمریکایی و آلمانی فایزر و بیون‌تک از فن‌آوری RNA پیام‌رسان بهره می‌برد اوایل ماه ژوئن تایید سازمان جهانی بهداشت برای مصارف اضطراری را دریافت کرد.

به گزارش یورونیوز، الجزایر که همانند اغلب کشورها به دلیل گسترش سویه دلتا با موج تازه همه‌گیری کووید۱۹ روبرو است از ابتدای بحران همه‌گیری تاکنون نزدیک به ۱۷۰ هزار مورد ابتلا به ویروس را شناسایی و ثبت کرده و چهار هزار نفر از شهروندان خود را نیز به دلیل تبعات ناشی از این بیماری از دست داده است.

 ایسنا

نظرات بینندگان