arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۹۹۶۹
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۲ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۰

ربیعی: دولت دوازدهم تمام مسئولیت خود را برای لغو تحریم‌ها به سرانجام رسانده / اگر محدودیت‌های غیرضروری نبود، امروز شاهد نتیجه متفاوتی بودیم

ربیعی گفت: دولت دوازدهم تمام مسئولیت خود را برای لغو تحریم ها در مذاکرات به سرانجام رسانده است و اگر محدودیت های غیرضروری اعمال شده در قانون مذکور نبود، امروز شاهد نتیجه متفاوتی می بودیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا دستور کار مذاکرات جامع‌تر از برجام را در ارتباط با دولت ایران پیش کشیده است و راهبرد احیای برجام با تغییر دولت دوازدهم تغییر خواهد کرد؟ گفت: ما هم این گمانه زنی های رسانه ای را شنیدیم ولی تا پیش از ارتکاب احتمالی چنین اشتباه بزرگی قصد نداریم بطور جدی درباره آن موضع بگیریم.

علی ربیعی افزود: اما بطور کلی، طی سالهای گذشته باید به روشنی ثابت شده باشد که هر سطحی از تحریم علیه ایران محکوم به شکست است و هیچ تحریم تازه ای نمی تواند به نتیجه ای فراتر از تکرار شکست های پیشین دست پیدا کند. بنابراین ما امیدواریم که دولت آمریکا به خوبی درس های دولت گذشته را آموخته باشد و به دام تحلیل ها و برداشت های نادرست و مخرب نیفتد.

او گفت: ما همچنان به بازگشت همه طرف ها به تعهداتشان در برجام مطابق با نص توافق بدون کم و کاست پایبندیم و بنا نداریم که هیچ مسئله دیگری را به مذاکره بگذاریم. تا وقتی آمریکا و دیگر اعضای ۴+۱ به تمامی تعهدات خود در برجام عمل نکرده اند، صحبت و حتی فکر کردن درباره مذاکراتی فراتر از آن بی معنی است.

او ادامه داد: این رویکرد اصولی و مبنایی جمهوری اسلامی ایران و مستظهر به اسناد بالادستی نظام بوده و با تغییر دولت ها تغییر نخواهد کرد. البته دولت سیزدهم این اختیار قانونی را خواهد داشت که به شیوه منحصر به خود به مسئله، ابزارها و شیوه های دیپلماسی و تحقق اهداف مسامحه ناپذیر ملی نگاه کند.

ربیعی گفت: دولت دوازدهم تمام مسئولیت خود را برای لغو تحریم ها در مذاکرات به سرانجام رسانده است و اگر محدودیت های غیرضروری اعمال شده در قانون مذکور نبود، امروز شاهد نتیجه متفاوتی می بودیم.

نظرات بینندگان