arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۹ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱

عصبانيت برخی رسانه‌ها از ديدار خانواده شهدای هسته‌ای با آیت‌الله هاشمی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سایت آفتاب نوشت:

ك منبع آگاه در پاسخ به سؤالي در مورد حاشيه‌هاي ايجاد شده براي ديدار و گفتگوي خانواده‌هاي سه تن از شهداي علمي و هسته‌اي كشور با آيت‌‌الله هاشمي رفسنجاني گفت: واقعيت اين است كه انجام اين ديدار صميمانه در محل دفتر مجمع تشخيص مصلحت نظام و سخنان ارزشمند خانواده‌هاي معزز شهداي هسته‌اي كشور كه خبر و تصاوير آن در رسانه‌هاي داخلي و خارجي انعكاس وسيعي داشت، به مذاق برخي محافل و اصحاب رسانه، آن قدر سنگين و غيرقابل هضم بود كه اولاً خبر اين ديدار را كلاً در راستاي رسالت اخلاقي و رسانه‌اي!! خود سانسور كردند و ثانياً با بغض و عصبانيت زياد براي خنثي كردن آثار اين ديدار نزد افكار عمومي، بلافاصله به طرح اين سؤال بي‌مورد پرداختند كه چرا يكي از خانواده‌هاي معزز اين شهدا در اين ديدار حضور نداشته است؟! پس از طرح اين سؤال مسائلي در قالب مصاحبه مطرح شد و همچنان نيز ادامه دارد. 

اين فرد مطلع، در پاسخ به سؤال ديگري در خصوص نحوه انجام اين ديدار گفته است: اولاً انجام اين ديدار بنا به خواست و درخواست خود اين خانواده‌هاي محترم انجام شده و مورد استقبال نيز قرار گرفته و دعوتي در كار نبوده است. 

ثانياً، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني براي هر يك از خانواده‌هاي معزز شهداي هسته‌اي كشور، بلافاصله پس از شهادت اين عزيزان به دست عوامل مزدور تروريست، پيام‌هاي جداگانه تسليت ارسال كردند كه در رسانه‌هاي آن زمان هم درج شد. 

نگاهي به آرشيو رسانه ها حكايت از آن دارد كه برخلاف اظهارنظر اعلام شده، پس از شهادت شهيد مصطفي احمدي روشن نيز آيت‌الله هاشمي رفسنجاني مانند ساير شهدا، پيامي به شرح ذيل (برگرفته از خبرگزاري‌هاي فارس و مهر مورخ 24/10/1390) صادر كردند: 

«بِسْمِ رَبِّ الشُهداءِ وَ‌ الصِّديقين»
جنايت اخير ترور شهيد مهندس مصطفي احمدي‌روشن و همراهش شهيد رضا قشقايي به دست مزدوران استكبار جهاني در سالگرد ترور دو دانشمند ديگر هسته‌اي ايران ضايعه‌اي اسفبار و موجب تأثر خاطر است. 

بي‌شك اين‌گونه اعمال غيرانساني، تروريستي، نشانه ضعف و ناتواني دشمنان نظام جمهوري اسلامي ايران در متوقف كردن پيشرفت علمي دانشمندان كشورمان در برنامه صلح‌آميز هسته‌اي است. 

همان‌گونه كه تجربه تاريخي اول انقلاب تاكنون نشان داده است، اين‌گونه اقدامات مذبوحانه تروريستي راه به جايي نبرده و نخواهد برد. 

اينجانب با محكوميت شديد اين اقدام رذيلانه تروريستي، شهادت شهيد احمدي‌روشن و دوست همراهش را به دوستان، هم‌دانشگاهيان، استادان، مردم شريف ايران و به‌ويژه بستگان و خانواده بزرگوار اين دو شهيد تسليت مي‌گويم.
از نيروهاي انتظامي و امنيتي انتظار مي‌رود ضمن پيشگيري با اين‌گونه اقدامات تروريستي، قبل از وقوع هوشيارانه‌تر عمل كرده و عامل يا عاملين جنايت اخير را نيز دستگير و به سزاي اعمال ننگينشان برسانند. 

اكبر هاشمي رفسنجاني
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام
24/10/1390 

ادامه اين گزارش حاكي است: هرچند ممكن است پدرشهيد بزرگوار احمدي‌روشن به دليل تألمات روحي در آن زمان از صدور اين پيام تسليت اطلاعي نداشته باشد، ولي اين سؤال مهم قابل طرح است كه آيا رسانه‌هايي هم كه به اين گونه اظهارات با داعيه دفاع از رهبري، عليه آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به عنوان يار ديرين امام و رهبري و منصوب رهبري فرزانه انقلاب به عنوان رياست عالي ترين نهاد حاكميتي نظام دامن مي‌زنند نيز از صدور چنين پيامي بي‌اطلاع هستند؟!!
نظرات بینندگان