arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۶ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۰

فراکسیون مستقلین ولایی: طرح مجلس برای اینترنت از دستور کار خارج شود

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس از نشست امروز کمیسیون خبر داد و گفت: در این جلسه اعضا تاکید کردند که طرح ساماندهی فضای مجازی باید از دستور کار مجلس خارج شده و موضوعات مهم‌تر در دستور کار قرار گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: غلامرضا نوری قزلجه در گفت‌وگو با خبرنگاران در توضیح نشست روز چهارم مرداد ماه فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی، گفت: موضوعاتی چون ناآرامی‌های اخیر در کشور، گرانی‌های افسارگسیخته و همچنین خیز جدید کرونا و تحولات پیرامون تشکیل کابینه دولت سیزدهم در این نشست مطرح و در نهایت مواردی مورد اجماع قرار گرفت.

وی با بیان اینکه باید تدابیری برای بستری بیماران کرونایی در برخی استانها اندیشیده شود،گفت: در این نشست خواستار اقدام جدی تر وزارت بهداشت شد و بر تسریع در واکسیناسیون و جبران عقب افتادگی در این زمینه تاکید شد.

 نوری در ادامه قطعی برق واحدهای تولیدی را از دیگر مباحث نشست فراکسیون مستقلین ولایی عنوان کرد و گفت: اخیرا در دولت تصمیم گرفته شده که برق خانوارها قطع نشود لذا به برخی صنایع از جمله تولیدکنندگان سیمان و فولاد  فشار آمده و تولید آنها دچار اختلال شده است. بخشی از افزایش قیمت این اقلام در بازار هم به همین دلیل می‌تواند باشد. البته بخشی از این گرانی‌ها ناشی از اختلالات مدیریتی و نظارتی است اما این قطعی برق هم اثرات منفی به جا گذاشته است.

نماینده مردم بستان آباد بیان داشت: در این نشست تاکید شد که در اجرای طرح‌های توسعه‌ای بیش از پیش به ضوابط محیط زیستی توجه شود، در برخی نقاط معضلاتی از این ناحیه پیش آمده که به طور جدی باید پیگیری شود. همچنین تاکید شد دولت جدید در جهت تدبیر و ساماندهی و معیشتی مردم گام جدی بردارد.

وی یادآور شد: در خصوص تشکیل کابینه جدید هم مباحثی در این نشست مطرح شد. اکثر اعضای فراکسیون اذعان داشتند که احتمال ایجاد محدودیت برای رئیس جمهور جدید با سهم خواهی سیاسی وجود دارد لذا تاکید شد رئیس جمهور منتخب بر اساس وعده‌ای که به مردم داده در انتخاب افراد به شایسته سالاری توجه کند و اگر چنانچه افراد کارآمد فارغ از گرایش سیاسی معرفی شدند، با تمام توان از آنها حمایت کند زیرا شرایط فعلی کشور نیازمند افراد توانمند است.

نوری قزلجه تصریح کرد: با توجه به ناآرامی‌های اخیر تاکید شد که حق اعتراض مردم باید به رسمیت شناخته شود البته در کنار آن هوشیاری لازم برای جلوگیری از بروز تنش توسط افراد ضد انقلاب و مخالف و معاند ضروری است اما در عین حال صدای مردم باید با تکریم شنیده شود.

سخنگوی نشست فراکسیون مستقلین ولایی مجلس یازدهم گفت: نظر اعضا بر این بود که  مسائل اجتماعی و اعتراضات اخیر و گرانی‌ها در جلسه اختصاصی به صورت علنی یا غیرعلنی در صحن بررسی شود.

وی ادامه داد: اعضای فراکسیون تاکید کردند که طرح ساماندهی فضای مجازی در شرایط فعلی باید از دستور کار مجلس خارج شود و موضوعات مهم‌تر در دستور کار قرار گیرد البته این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است اما در شرایط فعلی وقت مجلس باید صرف مسائل بااهمیت‌تری شود.

نظرات بینندگان