arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۲۸۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۱ - ۰۶ مرداد ۱۴۰۰

افزایش حملات رسانه‌ای حامیان بن زاید علیه کویت / «بعد از تونس، کویت هدف بعدی است»

مسؤولان اماراتی و کاربران توییتری حامی محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی حملاتشان را علیه کویت افزایش داده و به طرحی برای هدف قرار دادن اخوان المسلمین این کشور اشاره دارند. آن‌ها با اشاره به حوادث اخیر تونس درباره اقدامات قیس سعید، رئیس جمهوری این کشور درخصوص تعلیق اختیارات پارلمان و برکناری دولت که گفته می‌شود نهاد رسانه‌ای امارات پشت آن است، مدعی شدند که کویت هدف بعدی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: شاخه‌های حامی امارات حملاتشان را علیه کویت افزایش داده و ادعاهایی را تبلیغ می‌کنند که بعد از حوادث اخیر تونس کویت هدف بعدی خواهد بود.

به گزارش روزنامه القدس العربی، مسؤولان اماراتی و کاربران توییتری حامی محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی حملاتشان را علیه کویت افزایش داده و به طرحی برای هدف قرار دادن اخوان المسلمین این کشور اشاره دارند. آن‌ها با اشاره به حوادث اخیر تونس درباره اقدامات قیس سعید، رئیس جمهوری این کشور درخصوص تعلیق اختیارات پارلمان و برکناری دولت که گفته می‌شود نهاد رسانه‌ای امارات پشت آن است، مدعی شدند که کویت هدف بعدی است.

ضاحی خلفان، معاون رئیس پلیس و امنیت دبی در توییتی نوشت: ضربه قوی جدیدی به اخوان المسلمین در شورای همکاری خلیج (فارس) وارد خواهد شد.

وی اذعان کرد که به اطلاعاتی درباره وجود طرحی دست یافته که هدف آن هدف قرار دادن ثبات کویت است.

حسین مشربک، رئیس سابق حمایت از عملیات در گروه ملی امارات دبی گفت: امروز در تونس بیدار شدیم و فردا به اذن خدا در کویت. آمین بگویید.

کویتی‌ها از این توییت بسیار انتقاد کردند و وی بعدا مجبور به حذف آن شد.

همچنین هشتگ اخوان -کویت در توییتر گسترش یافته و تعداد زیادی از مسؤولان و کاربران توییتر امارات از آن استفاده کردند. آن‌ها همچنین ادعاهایی را درباره تحرکاتی برای برهم زدن اوضاع کویت و تکرار تجربه تونس منتشر کردند که با انتقاد شدیدی از سوی کویتی‌ها مواجه شد و آن‌ها این اقدامات را فتنه انگیزی و دعوت به کودتا علیه نهادهای قانون اساسی دانستند.

بسیاری از کویتی‌ها از مقامات کشورشان خواستند اقداماتی را در مقابل این حملات اتخاذ کنند.

ناصر دویله، عضو سابق مجلس الامه (پارلمان) کویت و فعال حقوقی از مقامات کشورش خواست فورا برای پایان دادن به تلاش‌ها برای هدف قرار دادن ثبات کشور اقدامی اتخاذ کنند.

نظرات بینندگان