arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۳۷۲
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۶ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۰

جان باختن ۶۰ نفر بر اثر جاری شدن سیل در شرق افغانستان

مقامات محلی در «نورستان» اعلام کردند که بر اثر جاری شدن سیل در شهرستان «کامدیش» این ولایت دستکم ۶۰ نفر جان خود را از دست دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: «حافظ عبدالقیوم» والی نورستان اعلام کردند که بر اثر جاری شدن سیل در روستای «مهردیش» شهرستان «کامدیش» دستکم 60 نفر جان باخته و خانه‌های این روستا نیز بطور کابل تخریب شده است.

وی با اظهار اینکه تاکنون گروه نجات به این منطقه اعزام نشده است، تاکید نمود که شماری از ساکنین شهرستان کامدیش برای نجات سیل زدگان و کمک به آسیب‌دیدگان به منطقه رفته‌اند.

«سعیدالله نورستانی» رئیس شورای ولایتی نورستان نیز می‌گوید که پس از جاری شدن سیلاب بیش از 150 نفر ناپدید هستند و با اظهار اینکه سیل هنوز متوقف نشده است، احتمال داد که شمار جان باختگان این سیلاب افزایش خواهد یافت.

وزارت دولت افغانستان در امور رسیدگی به حوادث نیز در بیانیه‌ای نوشت که این وزارت در تلاش است تا عملیات جستجو و نجات را آغاز کند؛ اما به دلیل اینکه مسیرهای عبور و مرور در کنترل گروه‌های مسلح مخالف دولت قرار دارد، نیروهای امدادرسان قادر به حضور در منطقه نشده‌اند و عملیات جستجو و نجات نیز متوقف است.

گفتنی است که افغانستان معمولاً از خشکسالی رنج می‌برد اما باران‌های موسمی جنوب آسیا می‌تواند باران‌های شدیدی را در این کشور به همراه داشته باشد.

نظرات بینندگان