arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۹ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / روحانی: اگر برجام ادامه پیدا می‌کرد ... / توضیح قالیباف درباره طرح جنجالی / رونمایی از کابینه رئیسی، همزمان با تحلیف / بازگشایی مدارس قطعی است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

توضیح قالیباف درباره طرح جنجالی
قالیباف رئیس مجلس دربارۀ تصمیم نمایندگان در واگذار کردن «طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» به کمیسیون، مطابق اصل ۸۵ قانون اساسی نوشت: عمدۀ ادعاهای مطرح شده درباره طرح مطابق واقع نیست و در طرح وجود ندارد لذا کارشناسان و فعالان دلسوز در نظر داشته باشند که تحت تاثیر فضاسازی‌ها و مطالب خلاف واقع، پیش از بررسی دقیق موضع گیری نکنند. ⁣او نوشت:  مسدودسازی پلتفرم‌های پرکاربرد مانند اینستاگرام و واتس‌اپ، برنامه مجلس نیست و آنگونه که برخی مطرح می کنند در طرح مذکور وجود ندارد؛ در عین حال بنظر می رسد ابهامات و اشکالاتی در این زمینه وجود داشته باشد که ضروری است حین بررسی طرح، این موضوع بررسی و اصلاح شود. او ادامه داد:  بعد از کسب نظر هیئت رئیسه مجلس، این طرح در کمیسیونی مخصوص با حضور نمایندگان منتخب از کمیسیون‌های مجلس بررسی و تصویب خواهد شد و نمایندگان دولت جدید نیز در جلسات آن حضور خواهند داشت. ⁣

آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت منتهی به نیمروز ۷ مرداد ۱۴۰۰، ۲۹۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۹۰ هزار و ۷۴ نفر رسید.

روحانی: اگر برجام ادامه پیدا می‌کرد ...
رییس جمهوری گفت: اگر برجام ادامه پیدا می‌کرد تا الان ۲۰۰ هواپیمای نو وارد کشور می‌شد و فضای هوایی ما متحول شده بود. ما توانستیم ۱۶ هواپیما وارد کنیم. البته قرارداد‌های ما طولانی بود، اما با تحریم سال ۹۷ جلوی آن بسته شد. او با بیان اینکه  کارهای زیادی دلم میخواست انجام دهم اما نشد گفت: یکی از این کارها ورود قطار سریع السیر به کشور بود. اگر تحریمها نبود و برجام ادامه پیدا میکرد، هم قطار سریع السیر اصفهان - تهران و تهران - مشهد در این دولت افتتاح شده بود.

رکورد تزریق روزانه ۴۳۰ هزار دُز واکسن شکست
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه واکسن زدن گروه‌های خاص تاثیری بر روی واکسیناسیون گروه‌های سنی ندارد، گفت: روز گذشته رکورد تزریق روزانه ۴۳۰ هزار دُز واکسن در کشور شکست.

بازگشایی مدارس قطعی است؟
حاجی میرزاییوزیر آموزش و پرورش با اشاره آغاز فرآیند واکسیناسیون معلمان و کادر اجرایی مدارس، گفت: جمع بندی جهانی امروز این است که باید از هر طریقی مدارس را بازگشایی کنیم، و از امروز معلمان آماده میشوند تا از مهرماه دوباره به مدرسه‌ها بازگردند.

بلینکن: مذاکرات با ایران نامحدود نیست
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا که در کویت حضور دارد، در سخنانی گفت که کشورش با ایرانی‌ها در وین به صورت غیرمستقیم مذاکره است و مدعی است که آمریکا حسن نیت و اراده خود را برای بازگشت به برجام نشان داده است. او در عین حال گفت که امکان اینکه مذاکرات با ایران در وین نامحدود باشد، وجود ندارد و اکنون توپ در زمین تهران است.

ارائه لیست کابینه رئیسی، همزمان با تحلیف
سیدمحسن دهنوی عضو هیات رییسه مجلس در گفت وگویی اظهار داشت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور و اهمیت استقرار هرچه سریع تر دولت و تاکید رؤسای قوای مجریه و مقننه بر این موضوع، مقرر شد روز پنجشنبه همزمان با مراسم تحلیف لیست کابینه پیشنهادی دولت به مجلس ارائه شود.

 

نظرات بینندگان