arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۴۳۶
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۹ - ۰۸ مرداد ۱۴۰۰

پایان کار تپانچه ایران در المپیک توکیو؛ رستمیان در جایگاه بیست و هشتم

«هانیه رستمیان با ثبت ٥٧٧ امتیاز و کسب جایگاه بیست و هشتم از صعود به فینال تپانچه ٢٥ متر دقت و سرعت در المپیک توکیو ماند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: «هانیه رستمیان با ثبت ٥٧٧ امتیاز و کسب جایگاه بیست و هشتم از صعود به فینال تپانچه ٢٥ متر دقت و سرعت در المپیک توکیو ماند.

نخستین رقابت نماینده ایران در هشتمین روز بازی‌های المپیک با تیراندازی تپانچه ۲۵ متر سرعت از ساعت ۴:۳۰ به وقت تهران در آساکار آغاز شد که «هانیه رستمیان» در گروه سوم این ماده نخستین تیر خود را شلیک کرد.

این رقابت به دلیل فضای محدود سالن در چهار گروه برگزار شد و در مجموع چهار گروه در تپانچه سرعت ٤٤ تیرانداز حضور داشتند که در این ماده ٣٠ تیر شلیک شد. رستمیان در پایان و جمع مجموع امتیازات سرعت و هدف ٥٧٧ امتیاز ثبت کرد و بیست و هشتم شد.

پرونده تپانچه ایران امروز بسته شد

اما رقابت‌های تیراندازی در ماده تفنگ سه وضعیت مردان و ۵٠ متر سه وضعیت زنان در هفته دوم بازی‌ها برگزار می‌شود. تیراندازی که در این دوره با ۶ سهمیه چهار زن و ۲ مرد به این المپیک راه یافت صاحب مدال شد. کاروان ایران تاکنون یک مدال طلا در تیراندازی کسب کرده است. جواد فروغی در بخش تپانچه ۱۰ متر مدال طلا را کسب کرد.

ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ با کسب سه طلا و یک نقره و چهار برنز در وزنه‌برداری، تکواندو، کشتی در جایگاه بیست و پنجم ایستاد.

این بازی‌ها به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر اول مردادماه ۱۴۰۰ - ۲۳ جولای ۲۰۲۱ در ۳۳ رشته و ۳۹۹ ماده به میزبانی ژاپن آغاز شد و ایران با ۶۶ ورزشکار ( ۱۰ زن و ۵۶) راهی توکیو شد.

نظرات بینندگان