arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۶۶۴
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۶ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۰

تفتیان از دو ۱۰۰ متر المپیک حذف شد

دونده سرعتی ایران با قرار گرفتن در رده چهارم گروه خود در مرحله اول المپیک توکیو، نتوانست به نیمه‌نهایی صعود کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: حسن تفتیان از ساعت ۱۶ امروز(شنبه) در گروه ششم مرحله اول ماده ۱۰۰ متر دو و میدانی المپیک توکیو به میدان رفت و با زمان ۱۰ ثانیه و ۱۹ صدم ثانیه در رده چهارم گروه خود قرار گرفت.

تفتیان برای صعود به مرحله نیمه‌نهایی باید در میان سه نفر برتر گروه خود قرار می‌گرفت. البته سه نفر برتر همه گروه‌ها که در میان سه دونده اول گروه خود قرار نگرفته‌اند هم به مرحله بعد می‌رسند اما با توجه به رکورد تفتیان، چنین اتفاقی برای وی رقم نمی‌خورد.

دونده سرعتی ایران در خط یک گروه ۶ به مصاف دوندگانی از توگو، ساحل عاج، آفریقای جنوبی، آنیگوآ و باربودا، برزیل، کانادا، زیمباوه و لیبریا رفت. در نخستین بار که مسابقه آغاز شد، دونده توگویی خطا کرد و به همین دلیل استارت تکرار شد. دونده خطاکار هم از گروه کنار رفت.

رکورد ایران با ۱۰ ثانیه و ۳ صدم ثانیه در اختیار تفتیان است. این دونده سرعتی ایران که در رده ۵۷ رده‌بندی جهانی قرار دارد، امروز بهترین رکورد سال ۲۰۲۱ خود را ثبت کرد.

تفتیان از نظر بهترین رکورد شخصی نفر ششم گروه، از نظر بهترین رکورد سال نفر هفتم گروه و از نظر رده‌بندی جهانی نفر ششم گروه بود.

وی در المپیک ریو با زمان ۱۰ ثانیه و ۱۷ صدم ثانیه در رده سوم گروه خود در مرحله اول قرار گرفت و به نیمه‌نهایی رسید. تفتیان در نیمه‌نهایی هم رکورد ۱۰ ثانیه و ۲۳ صدم ثانیه را ثبت کرد و حذف شد.

دیروز و در نخستین روز مسابقات دو و میدانی المپیک احسان حدادی با ۵۸ متر و ۹۸ سانتی‌متر در رده ۲۶ پرتاب دیسک قرار گرفت و فرزانه فصیحی هم با ۱۱ ثانیه و ۷۹ صدم ثانیه در مکان ۵۰ دو ۱۰۰ متر ایستاد.

نظرات بینندگان