arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۸۴۲
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۵ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

طالبان: شیعیان در ساختار آینده افغانستان نقش خواهند داشت

سخنگوی طالبان گفت که شیعیان افغانستان در ساختار نظام آینده این کشور نقش خواهند داشت و در تصمیم‌ها مشارکت خواهند کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان درباره حقوق شیعیان در نظام آینده افغانستان گفت: در حکومت اسلامی واقعی، حقوق افغان‌ها از هر قوم و مذهب حفظ خواهد شد و همه باید در این حکومت اسلامی سهیم باشند. بدون شک برادران شیعه ما هم در شورا حضور خواهند داشت و در تصمیم‌ها مشارکت خواهند کرد.

وی افزود: اکنون نیز شیعیان در برخی مناطق در جهاد علیه آمریکایی‌ها و دولت مرکزی با ما هم‌سنگر هستند و حتی فرماندار امارت اسلامی در منطقه تلخاب از شیعیان انتخاب شده است؛ بدون شک ما از برادران شیعه در ساختار نظامی آینده هم استفاده خواهیم کرد تا ارتش آینده افغانستان یک ارتش جامع و قدرتمند باشد.

مجاهد در پاسخ به این پرسش که اگر آمریکایی‌ها از شما بخواهند در تحریم علیه ایران نقشی ایفا کنید چه خواهید کرد، گفت: ما هیچگونه همکاری با آمریکا علیه هیچ یک از همسایگان افغانستان نخواهیم کرد، ما بیست سال است که با آمریکا جنگیده‌ایم و در آینده نیز خود را قربانی خواسته‌های آمریکا نخواهیم کرد.

سخنگوی طالبان همچنین تاکید کرد: ما خواهان مشارکت اقتصادی همسایگان خود بویژه جمهوری اسلامی ایران در بازسازی افغانستان هستیم و خواسته‌های نامشروع آمریکا را نخواهیم پذیرفت.

وی پیرامون مسئله مواد مخدر در افغانستان نیز گفت که سازمان سیا و ژنرال‌های آمریکایی مسئولین اصلی این فساد در افغانستان هستند و در خود افغانستان هم آمریکا و دولت وابسته به آمریکا به‌گونه‌ای عمل کرده‌اند که اکنون با چند میلیون معتاد افغان مواجه هستیم.

مجاهد ادامه داد که باید به فکر کشت جایگزین بود تا معاش و اقتصاد مردم تأمین شده و به سمت کشت خشخاش نروند و مشکل بصورت ریشه‌ای در کشور حل شود.

به گزارش «مشرق»، سخنگوی طالبان در پاسخ به پرسشی در خصوص فلسطین نیز اظهارداشت: مسئله فلسطین یک مسئله اسلامی است و رژیم صهیونیستی یک رژیم غاصب است که باید رانده شود.

وی درباره یمن نیز تاکید کرد که غرب در هر جا به رحم‌های مسلمانان افزون می‌کند و باید یمن به یمنی‌ها واگذارده شود تا از طریق توافق مشکل یمن حل شود.

نظرات بینندگان