arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۰۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۶ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۰

دانشگاه علوم پزشکی مشهد: ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شد

رعایت دستورالعمل‌ها بسیار کم شده؛ بسیاری از مشاغل که نباید فعالیت داشته باشند فعال هستند و این در حالی است که در زمینه تعطیلی این مشاغل مشخص نیست چه کسی باید پاسخگو باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: مهدی قلیان   اظهار داشت: در حال حاضر هزار و 853 بیمار مبتلا به کرونا در خراسان رضوی بستری هستند که هزار و 438 نفر آنان در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد بیماران کرونایی در بیمارستان‌های خراسان رضوی همچنان در حال افزایش است و روز گذشته 426 بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بستری شدند که 344 نفر آنها مربوط به مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بود که علاوه بر این کلانشهر 15 شهرستان دیگر را زیرپوشش دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: 388 بیمار بدحال کرونایی هم در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خراسان رضوی تحت درمان هستند.

قلیان با بیان اینکه اول مردادماه تعداد بیماران بستری شده در خراسان رضوی 327 نفر در روز بود که طی یک هفته 100 نفر به این تعداد افزوده شده است اظهار کرد: در بخش سرپایی نیز تعداد بیماران دارای علائم مشکوک در حال افزایش است و کمبودهایی در کیت‌های تشخیصی وجود دارد اما طی روزهای آتی محموله جدید خواهد رسید.

وی درباره واکسیناسیون کرونا نیز افزود: هم اکنون 14 درصد از جمعیت بالای 18 سال استان با احتساب کادر درمان و گروه‌های هدف واکسینه شده‌اند که یک پنجم این تعداد دوز دوم را هم دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا در استان طی هفته‌های اخیر شتاب گرفته و به سرعت در حال اجراست گفت: تاکنون 870 هزار دوز واکسن کرونا به گروه‌های هدف در این استان تزریق شده است.

وضعیت خطرناک خراسان رضوی

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اظهار کرد: هر واکسنی را که نظام سلامت کشور وارد کرده مورد تأیید است و نباید نسبت به تزریق آن کوتاهی کرد.

زهرا نهبندانی خاطرنشان کرد: نظام سلامت و دانشگاه علوم پزشکی آمادگی دارد واکسیناسیون کرونا را در هر شرایطی در مراکز خودرویی، پایگاه‌های مساجد و سایر مراکز مورد نیاز در در حد توان خود انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه واکسن از هر نوعی که باشد از بستری و مرگ جلوگیری می‌کند اظهار کرد: مرگ و میر بالای 80سال در تیرماه 1400 در مقایسه با مدت مشابه سال‌های گذشته و شرایط تکمیل واکسیناسیون 50 درصد گروه سنی بالای 80 سال ( دو نوبت) 50 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: مردم هیچ نگرانی از بابت واکسن نباید داشته باشند، به گونه‌ای که در تعطیلات گذشته مراکز تزریق واکسن ما خالی بودند و در گروه بالای 70سال هیچ مراجعه‌کننده‌ای نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه ما هنوز به اوج کرونا در این دوره نرسیده‌ایم و تصور می‌کنیم تا مهرماه ادامه داشته باشد به وضعیت فوق قرمز در استان اشاره و تأکید کرد: رعایت دستورالعمل‌ها بسیار کم شده؛ بسیاری از مشاغل که نباید فعالیت داشته باشند فعال هستند و این در حالی است که در زمینه تعطیلی این مشاغل نه ما و نه ستاد مقابله با کرونا تصمیم‌گیرنده نیستیم.

سیر پیش رونده سویه دلتا

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در حال حاضر هزار و 815 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری هستند. 

علی اصغر انجیدنی با اشاره به اینکه روند درمان بیماران کرونایی براساس میزان وخامت حال آنها دسته بندی می‌شود، خاطرنشان کرد: مردم عزیز برای انتقال بیماران کرونایی بدحال باید با اورژانس 115 تماس بگیرند، اگر بیمار بد حال نیست به مراکز سرپایی 16 ساعته یا درمانگاه‌های عمومی و تخصصی سطح شهر مراجعه کرده و در صورت نیاز، آنها بیمار را به بیمارستان‌ها ارجاع می دهند.

وی اضافه کرد: هم اکنون  روزانه حدود  500 بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری می‌شوند.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس گفت: در حال حاضر به‌ طور کلی هزار و 815 نفر بر اثر کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان‌ رضوی بستری هستند که هزار و 425 نفر از آنان مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که این دانشگاه علاوه‌ بر کلانشهر مشهد مقدس 15 شهرستان دیگر را نیز زیر پوشش خود دارد.

انجیدنی با اشاره به اینکه  تعداد بیماران بدحال کرونایی بستری در بخش های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان خراسان‌ رضوی را 385 نفراست، اظهار کرد: با کمال تاسف سیر پیش‌رونده تعداد مبتلایان به کرونا در موج پنجم از نوع سویه دلتا همچنان در حال افزایش است و در روزهای آینده اگر چاره‌اندیشی صورت نگیرد کادر درمان در خدمات‌رسانی به بیماران دچار چالش خواهد شد.

وی ابراز کرد: در شرایط کنونی رعایت پروتکل های بهداشتی و در خانه ماندن مگر در مواقع ضروری به همه مردم توصیه می شود بنابراین ساده انگاری و عادی انگاری در برابر سویه دلتا می تواند بهای سنگینی برایمان داشته باشد.

نظرات بینندگان