arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۱۰۵۶
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۸ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۰

روسیه: بیانیه‌های وزارت خارجه آمریکا و انگلیس درباره حمله به کشتی اسرائیلی توسط ایران متناقض است / چه چیزی پشت این مسئله قرار دارد؟

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در توییتی نوشت: متوجه تناقض در بیانیه‌های وزارت خارجه آمریکا و وزارت خارجه انگلیس در اول اوت (دهم مرداد) در خصوص حمله به «مرسر استریت» شدید؟ آمریکا: «ما اطمینان داریم ایران این حمله را انجام داده است.» انگلیس محتاط‌تر بود: «به احتمال زیاد (ایران این اقدام را انجام داده است)».این دیپلمات روس در ادامه پرسید: چه چیزی پشت این مسئله قرار دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در توییتی ضمن اشاره به اتهام‌زنی‌های اخیر انگلیس و آمریکا علیه ایران در خصوص حادثه رخ‌داده برای کشتی صهیونیستی، آن‌ها را متناقض خواند.

وی در این خصوص نوشت: متوجه تناقض در بیانیه‌های وزارت خارجه آمریکا و وزارت خارجه انگلیس در اول اوت (دهم مرداد) در خصوص حمله به «مرسر استریت» شدید؟ آمریکا: «ما اطمینان داریم ایران این حمله را انجام داده است.» انگلیس محتاط‌تر بود: «به احتمال زیاد (ایران این اقدام را انجام داده است)».

این دیپلمات روس در ادامه پرسید: چه چیزی پشت این مسئله قرار دارد؟

پیش‌تر سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص این تناقض‌گویی گفته بود: این بیانیه‌های هماهنگ شده بخودی خود حاوی فرازهایی متناقض است، بگونه‌ای که ابتدا بدون ارائه هرگونه سند و مدرک به جمهوری اسلامی ایران اتهام می‌زند و متعاقبا از "احتمال" آن سخن می‌گوید!

نظرات بینندگان