arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۱۱۰۷
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۰۶ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / آخرین حرف‌های روحانی / دستور رهبر معظم انقلاب درمورد تعطیلی بخاطر کرونا / پاسخ ایران به اتهامات در مورد کشتی اسرائیلی / محدودیت تردد در روز‌های تنفیذ و تحلیف رئیسی / فوتی‌های کرونا ۴۰۰ تایی شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ربیعی: مسیری که ما رفتیم‌، اشتباه نبود
سخنگوی دولت با بیان اینکه تحریم موجب به هم خوردن تعادل زندگی و فشار بر مردم شد، گفت: قضاوت در مورد دولت‌های یازدهم و دوازدهم، بدون دیدن «عوامل خارجی و موانع داخلی» و ارزیابی عملکردش، بدون تقسیم این مدت به دو دوره زمانی تبیینی غیر منصفانه و نادرست است. ربیعی با بیان اینکه مسیری که ما رفتیم‌، اشتباه نبود  و تورم و کاهش ارزش پول ملی، نتیجه تحریم‌های بی‌سابقه و وحشتناک بود گفت: از نظر صدا و سیما، ظاهرا هنوز هم تحریم واقعیت ندارد. او توصیه کرد: صدا و سیما همچنان دولت یازدهم و دوازدهم را نقد کند و بگذارد دولت سیزدهم در آرامش به کارها برسد.

جهانگیری: اسرائیل آدم می‌فرستاد نفت کش مارا منفجر می‌کرد
معاون اول رئیس جمهور گفت: کشور در سال ۹۲ در تنگنای بین الملل، رکود، تورم و در شرایط اوج اختلافات بود به گونه‌ای که رئیس جمهور وقت علیه رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه نوار پخش می کرد. جهانگیری درباره شرایط سخت کشور گفت:  اسرائیل آدم می‌فرستاد داخل نفت کش ما، آن را منفجر می‌کرد. او با بیان اینکه هیچ کس نگفت پول نفت چگونه جابه‌جا می‌شد گفت: خیلی از دوستان با نادانی کامل به دولت فشار آوردند و زخم زبان زدند .

فوتی های کرونا 400 تایی شد
بنابر اعلام روز ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ روابط عمومی وزارت بهداشت طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۱۱ بیمار مبتلا به کرونا در کشور جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند و مجموع جانباختگان بیماری از ۹۱ هزار نفر فراتر رفت.

محدودیت تردد در روز‌های تنفیذ و تحلیف رئیسی
رئیس پلیس تهران گفت: برای فردا (مراسم تنفیذ) محدودیت‌های ویژه ترافیکی در محدوده خیابانهای، ولی عصر (عج)، جمهوری، امام خمینی (ره) و کارگر از ساعت ۹ صبح تا حدود ۱۳ اجرا می‌شود. وی تصریح کرد: برای روز چهاردهم مرداد (مراسم تحلیف) نیز برنامه ویژه‌ای در نظر داریم، در محدوده اطراف مجلس و خیابان‌های منتهی به میدان بهارستان، از ساعت ۱۳ طرح‌های ویژه ترافیکی و انتظامی اجرا می‌شود و تردد از ساعت ۱۶ تا ۱۹ به کل در محدوده‌های مدنظر ممنوع خواهد بود. او بیان کرد: جمعی از مهمانان خارجی در سطوح مختلف به تهران خواهند آمد. به همین منظور تمام امکانات را به کار گرفته‌ایم، عزیزان در پلیس راهور، پیشگیری و یگان امداد طرح‌های ویژه ترافیکی، انتظامی و ایست و بازرسی را انجام می‌دهند همچنین کنترل‌های نامحسوس و اطلاعاتی با بهره‌گیری از ده‌ها گشت اطلاعاتی در تهران در این چند روز اجرا می‌شود.

پاسخ ایران به اتهامات در مورد کشتی اسرائیلی
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به اتهامات وزرای خارجه بریتانیا و آمریکا در مورد حمله به کشتی اسرائیلی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی مدافع و حاکی تردد امن و بی ضرر کشتی‌ها در خلیج فارس و آبهای بین المللی است،‌ گفت: آمریکا و انگلیس چنانچه سندی برای اثبات ادعاهای واهی خود دارند، آن را ارائه کنند. خطیب‌زاده گفت: تهران هر گونه ماجراجویی احتمالی را بی‌درنگ و با قوت و جدیت پاسخ خواهد داد.

دستور رهبر معظم انقلاب درمورد تعطیلی بخاطر کرونا
در پی نامه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص موج سهمگین و پنجم کرونا و پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای برای کاهش چرخش ویروس و بار بیمارستانها، رهبر معظم انقلاب اسلامی از رئیس‌جمهور خواستند این موضوع در ستاد ملی کرونا بررسی شود و هر اقدامی که لازم است انجام گیرد.

آخرین حرف های روحانی
روحانی گفت: این حرفی است که آقای اولاند (رئیس جمهور وقت فرانسه) در سفر من به پاریس در اواخر سال ۹۴، زد و در مصاحبه مطبوعاتی گفت که در سال ۲۰۱۳ ما ۱+۵، ما ۶ کشور برای جنگ با ایران تصمیم قطعی گرفته بودیم. این را در مذاکرات رسمی به من گفت. گفت ما مصمم به جنگ بودیم و وقتی شما آمدید و اعلام کردید برای مذاکره و مذاکرات اولیه را دیدیم. از جنگ منصرف شدیم. روحانی او با بیان اینکه مصوبه مجلس مانع اصلی احیای برجام است  و با این مصوبه، دولت بعدی هم نمی تواند به توافق برسد گفت: برداشتن همه تحریم‌ها میدان وسیع‌تری برای مذاکره با امریکا می‌خواهد؛ نظام اگر مجوز بیشتری دهد بقیه تحریم‌ها هم قابل مذاکره خواهد بود. او گفت: وقتی به دنیا می‌گوییم فقط در بخش هسته‌ای مذاکره می کنیم، باید محدودیت نتیجه را هم بپذیریم. روحانی همچنین گفت: درمورد تلاش‌ها برای به شکست کشاندن برجام حرف‌هایی دارم که شاید سال‌ها نتوان آن را به زبان آورد.

نظرات بینندگان