arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۱۱۵۹
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۲ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

شرط کره شمالی برای مذاکره با آمریکا: لغو تحریم کالاهای لوکس؛ از مشروبات الکی تا پوشاک

قانونگذاران کره‌جنوبی امروز سه‌شنبه گفتند که کره‌شمالی می‌خواهد تحریم‌های بین‌المللی را از صادرات فلزات خود و واردات سوخت‌های تصفیه شده و سایر نیازهای دیگرش لغو کند تا مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای را با ایالات متحده آغاز کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: قانونگذاران کره‌جنوبی امروز سه‌شنبه گفتند که کره‌شمالی می‌خواهد تحریم‌های بین‌المللی را از صادرات فلزات خود و واردات سوخت‌های تصفیه شده و سایر نیازهای دیگرش لغو کند تا مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای را با ایالات متحده آغاز کند.

به گزارش رویترز، قانونگذاران کره‌جنوبی پس از جلسه با اصلی‌ترین نهاد اطلاعاتی کشورشان گفتند که پیونگ‌یانگ همچنین می‌خواهد تحریم‌ها علیه واردارت کالاهای لوکس آن برداشته شود تا مشروبات الکلی و پوشاک با کیفیت وارد کند.

 

این جلسه یک هفته پس از آن برگزار می‌شود که دو کره خط تماس مستقیم را پس از ۱۳ ماه دوباره متصل کردند. رسانه دولتی کره‌شمالی امروز هیچ اشاره‌ای به درخواست برای لغو تحریم‌ها به منظور آغاز مذاکرات نداشت.

قانونگذاران کره‌جنوبی گفتند که کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی و مون جائه-این، همتای کره‌جنوبی او هر دو برای اعتمادسازی دوباره و ارتقای روابط از ماه آوریل ابراز تمایل کرده‌اند و کیم خواستار اتصال دوباره خطوط تماس شده بود.

آنها همچنین گفتند، کره‌شمالی که اقتصادش تحت تاثیر پاندمی کرونا و بدی آب و هوا در سال گذشته است، به حدود یک میلیون تُن برنج نیاز دارد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد تحریم‌هایی علیه کره‌شمالی به ویژه علیه نهادها و اشخاصی در این کشور منزوی بابت پرداختن به برنامه موشکی و هسته‌ای که مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل متحد بود، اعمال کرده است. ایالات متحده، ژاپن و کره‌جنوبی هم تحریم‌های علیه پیونگ‌یانگ اعمال کرده‌اند اما آنها برای دیگر کشورها اجباری نیستند.

نظرات بینندگان