arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۱۲۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۹ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۰

کره شمالی: حضور نظامی انگلیس در منطقه منجر به مقاومت کشورها می‌شود

یک مقام وزارت خارجه کره شمالی با انتقاد از حضور رزمناوهای انگلیس در منطقه گفت، این اقدام تحریک‌آمیز علیه ماست و تنها وضعیت را تشدید می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: کره شمالی روز سه‌شنبه از برنامه انگلیس در استقرار دائمی دو رزمناو در منطقه آسیا و اقیانوسیه انتقاد کرد و آن را «تحریک آمیز» خواند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» یک مقام وزارت خارجه کره شمالی از سخنان «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس که کره شمالی و چین را به تلاش برای انزوای کره جنوبی و ژاپن و تهدید علیه تردد دریایی در منطقه   متهم کرده بود، انتقاد کرد.

این مقام وزارت خارجه کره شمالی گفت: «این یک نوع اقدام تحریک آمیز علیه ماست و انگلیس با اعزام رزمناوهای خود به آسیا و اقیانوسیه وضعیت را تشدید می‌کند.»

این مقام کره شمالی با بیان این که  تهدید بهانه‌ای برای حضور انگلیس در منطقه است، افزود:«این تنها منجر به مقاومت شدید کشورهای منطقه و تنش در شرایط حساس منطقه خواهد شد.

مقام‌های دولت انگلیس از جمله سفارت این کشور در کره جنوبی تاکنون در این زمینه اظهار نظری نکرده‌اند.

وزارت دفاع انگلیس اخیراً مدعی شدهکه ناوگروهی با همراهی ناو هواپیمابر «ملکه الیزابت» مستقیم‌ترین مسیر را برای رساندن خود به رزمایشی با متحدانش انتخاب کرده است. به گفته والاس این دو کشتی جنگی انگلیسی با اسامی «اچ‌ام‌اس اسپِی» و «اچ‌ام‌اس تامار» به قصد پشتیبانی از عملیات‌های ژاپن، استرالیا، سنگاپور و احتمالاً آمریکا اعزام خواهند شد.

ناو هواپیمابر ملکه الیزابت  و ناو گروه آن سه شنبه گذشته بدون توجه به هشدارهای چین وارد آب‌های دریای چین جنوبی شد. این ناوگروه به نیرو‌های دریایی آمریکا و استرالیا پیوسته است که مدعی هستند برای تردد امن دریایی در این منطقه حساس حاضر هستند.

آلمان نیز در اقدامی هماهنگ با متحدان غربی خود از جمله انگلیس و آمریکا برای تحت فشار دادن چین،  روز دوشنبه یک فروند رزمناو به دریای چین جنوبی اعزام کرد.

چین  و برخی کشورهای منطقه بارها گفته اند که حضور قوای بیگانه در آب‌های منطقه گامی تنش زا و برخلاف صلح و امنیت منطقه است.

نظرات بینندگان