arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۱۵۱۶
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۰ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۰

جزییات پیام نفتی روسیه به ایران

رضا زندی خبرنگار انرژی در حساب شخصی خود در توییتر در واکنش به توئیت چند روز پیش میخاییل اولیانوف، نماينده دائم روسيه در سازمان هاي بين المللي وين، نوشت:  ‏پيام خطرناك روسيه به تهران! من نمي دانم نماينده روسيه چطور از توييت نماينده ايران، چنين برداشت محدوديت آفريني در مورد ايران كرده است. اما بعنوان يك روزنامه نگار مستقل از نماينده ايران مي خواهم پاسخ قاطعي به نماينده روسيه دهد. ابراهيم رئيسي در ديدار با دبيركل اوپك هم موضع ايران براي بازگشت به بازار نفت ‏و نپذيرفتن هيچ محدوديتي تا رسيدن به توليد وصادرات نفت به ميزان قبل از تحريمها وجبران اين سالها را قاطعانه بيان كند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رضا زندی خبرنگار انرژی در حساب شخصی خود در توییتر در واکنش به توئیت چند روز پیش میخاییل اولیانوف، نماينده دائم روسيه در سازمان هاي بين المللي وين، نوشت:  ‏پيام خطرناك روسيه به تهران!

چندی پیش میخاییل اولیانوف، نماينده دائم روسيه در سازمان هاي بين المللي وين، در پاسخ به توئیت کاظم غریب‌آبادی، نماينده ايران، به نوعي اين خواسته را به تهران رسانده كه بعد از رفع تحريم ها و احياي صادرات نفت، ايران بايد به طرح محدوديت توليد نفت اوپك+ بپيوندد.

ميخايل اوليانوف نوشته است: "یک پیام مهم. امیدواریم که پس از لغو تحریم‌ها درباره ایران و احیای صادرات نفت این کشور، تهران به تلاش‌های اوپک پلاس برای حفظ ثبات بازار جهانی نفت بپیوندد."

اين درحاليست كه ايران همواره تاكيد كرده است كه پس از لغو تحريم ها،تا رسيدن به آمار توليد نفت قبل از تحريم ها، هيچ محدوديتي را نمي پذيرد.

ايران بعد از لغو تحريم ها بايد بتواند به ميزان اين سالها كه از بازار نفت بيرون بوده، نفتش را بدون محدوديت توليد و صادر كند. آنها هم كه جاي ايران را در اين سال ها پر كرده اند (روسيه، عربستان، عراق، …) بايد از توليدشان كم كنند

غریب آبادی در توئیت خود نوشته بود: "ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به پیام تبریک محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک، از دبیرخانه این سازمان به‌خاطر تلاش‌هایش برای حفظ ثبات در بازار جهانی نفت در طول ٢سال اخیر قدردانی کرده و برای او و همکارانش آرزوی موفقیت کرد.

‏من نمي دانم نماينده روسيه چطور از توييت نماينده ايران، چنين برداشت محدوديت آفريني در مورد ايران كرده است. اما بعنوان يك روزنامه نگار مستقل از نماينده ايران مي خواهم پاسخ قاطعي به نماينده روسيه دهد. ابراهيم رئيسي در ديدار با دبيركل اوپك هم موضع ايران براي بازگشت به بازار نفت ‏و نپذيرفتن هيچ محدوديتي تا رسيدن به توليد وصادرات نفت به ميزان قبل از تحريمها وجبران اين سالها را قاطعانه بيان كند.وگرنه حتي اگر ايران بتواند تحريم را بردارد در گردابي كه هم اينك امواجش را بلند كرده اند گير مي افتد.اين موضع نماينده روسيه مي تواند منافع آتي ايران را تهديد كند.

نظرات بینندگان