arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۱۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۰

خوراکی‌هایی که به بهبود سلامت روان شما کمک می‌کنند

تغذیه خوب و مناسب، افزون بر بهبود سلامت جسمانی بر بهبود سلامت روانی کمک بسزایی می‌کند. بهبود رژیم غذایی ممکن است به بهبود روحیه و کاهش اضطراب کمک کرده و  به شما انعطاف پذیری روانی می‌بخشد و کمک می‌کند تا شفاف‌تر فکر کنید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تغذیه خوب و مناسب، افزون بر بهبود سلامت جسمانی بر بهبود سلامت روانی کمک بسزایی می‌کند. بهبود رژیم غذایی ممکن است به بهبود روحیه و کاهش اضطراب کمک کرده و  به شما انعطاف پذیری روانی می‌بخشد و کمک می‌کند تا شفاف‌تر فکر کنید.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب به نقل از هلث لاین، اگر بیشتر اوقات اصول اولیه را به درستی انجام دهید، می‌توانید از آنچه که دوست دارید نیز بیشتر لذت ببرید.

سبزیجات
ممنوعیت خوردن غذا‌ها در رژیم غذایی و  وسواس بیش از حد در مورد هر کالری یا هدف داشتن دور کمر بسیار باریک، استرس را به زندگی شما اضافه می‌کند، نه شادی؛ بنابراین، تحت تأثیر هر نوع رژیم غذایی گذرا قرار نگیرید. به گفته هلن باند، متخصص تغذیه، بسیاری از رژیم‌های غذایی نیاز به حذف گروه‌های غذایی دارند که نه تنها چندان صحیح نیست، بلکه می‌تواند بر روحیه نیز تأثیر منفی بگذارد، به این معنی که مواد مغذی را از دست می‌دهیم.


تنظیم وعده‌های غذایی بر اساس کربوهیدرات‌های سالمتر و با کندتر آزاد شدن، یک استراتژی کلیدی برای بهزیستی ذهنی است. این نوع کربوهیدرات‌ها به جای دفع گلوکز به جریان خون می‌ریزند، که به حفظ سطح انرژی و خلق و خوی شما در یک سطح یکنواخت کمک می‌کند. نمونه‌های خوب کربوهیدرات‌ها شامل ماکارونی سبوس دار، نان‌های سبوس دار و کنجد دار، سیب زمینی و حبوبات مانند نخود، عدس و لوبیا پخته شده است.

رژیم

چرا رژیم کم کربوهیدرات ایده خوبی نیست؟ تعدیل مصرف کربوهیدرات در سطوح مختلف معنا پیدا می‌کند امانباید خیلی پایین بیاید. ما به مقداری کربوهیدرات برای تولید سروتونین شیمیایی آرام بخش مغز نیاز داریم  و تحقیقات همچنین به کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها در سطوح انرژی اشاره می‌کند. یک مطالعه آزمایشی در دانشگاه آریزونا نشان داد که رژیم‌های کتوژنیک کم کربوهیدرات باعث می‌شود افراد دارای اضافه وزن احساس خستگی بیشتری کنند و انگیزه آن‌ها برای انجام ورزش را کاهش دهد.

 

شکر

شکر را مهار کنید. اگرچه هنگام فعالیت کردن، دستیابی به یک غذا یا نوشیدنی شیرین وسوسه انگیز است، اما بهترین انتخاب نیست. محققانی که برای بررسی "ولع شکر" در دانشگاه‌های لنکستر و وارویک و دانشگاه هومبولت برلین پژوهش کردند، داده‌های تقریباً ۱۳۰۰ بزرگسال را جمع آوری کردند و دریافتند که مصرف قند صرف نظر از این که افراد بعد از آن به فعالیت‌های پرمشغله می‌پرداختند، منجر به احساس خستگی و کاهش هشیاری می‌شد.

نظرات بینندگان