arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۱۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۱ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱

رئیس دادگستری اراک: نماینده اراک شکایت اش را پس نگرفته

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پی اعلام خبری از سوی رسانه ها مبنی بر باز پس گیری شکایت نماینده اراک از یک کاریکاتوریست، حجت الاسلام مظفری رئیس کل دادگستری استان مرکزی توضیحاتی در این باره ارائه کرد.

حجت الاسلام مظفری در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه شکایت از این کاریکاتوریست دارای دو جنبه قضایی بوده است گفت: در این پرونده جرائم تقسیم و پرونده تفکیک شده است به طوری که بخشی از پرونده مربوط به مدیر مسئول است که در دادگاه مطبوعات در حال رسیدگی است و بخش دیگر مربوط به شاکی خصوص علیه کاریکاتوریست به اتهام اهانت که در دادگاه جزائی رسیدگی شده و منتهی به صدور حکم شده نیز است.

وی افزود: طبق ماده استنادی 609 مجازات اسلامی این پرونده ارتباطی به قانون مطبوعات ندارد و در این پرونده شخص محکوم علیه به اتهام ترسیم کاریکاتور قرار نگرفته و به اتهام اهانت نیز قرار گرفته است و در این میان حکم محکومیت صادر شده ولی این حکم غیر منطقی است و در حال روند قانونی است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: اگر محکوم علیه اعتراض کند به طور قطع در مرجع تجدید نظر مورد بررسی قرار می گرد مظفری یادآور شد: اگر این پرونده اثبات شود رای تایید خواهد شد و اگر اثبات نشود نسبت به نقض حکم قرار نخواهد گرفت.

وی با اشاره به برخی اخبار در مورد باز پس گیری شکایت لطفی نماینده شورای اراک از کاریکاتوریست اراکی افزود: تاکنون لطفی نماینده مردم اراک یا وکیل شان هیچ مراجعه ی به دادگاه نداشته اند و من هم این خبر را در برخی رسانه ها دیده ام.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
0
9
اي كاش آقاي مظفري به اشتباه قاضي شعبه 102 كه شخصا" اعلام اشتباه نمودند نيز به اين سرعت رسيدگي ميفرمودند. بيچاره كسانيكه رسانه ندارند ازشان دفاع كند.
نظرات بینندگان