arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۷۳۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۰

نانسی پلوسی: به شدت بابت شکنجه یک امدادگر در عربستان نگرانم

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نگرانی عمیق خود را بابت شکنجه یک امدادگر سعودی در بازداشت عربستان ابراز کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نگرانی عمیق خود را بابت شکنجه یک امدادگر سعودی در بازداشت عربستان ابراز کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، عبدالرحمان السازان، امدادگر عربستانی مارس ۲۰۱۸ توسط مقام‌های این کشور بازداشت و به ۲۰ سال حبس و در پی آن سال ممنوعیت سفر محکوم شد.

وی در دفتر جامعه صلیب سرخ در ریاض که در آن مشغول به کار بود، بازداشت شد.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در توییتی نوشت، کنگره در حال بررسی جلسه تجدید نظر دادگاه وی که امروز (دوشنبه) برگزار می‌شود و همچنین تمامی نقض‌های حقوق بشری از سوی دولت ریاض است.

پلوسی در ادامه توئیتر خود نوشت: به شدت بابت شکنجه در بازداشت یک امدادگر نگرانم. ادامه محکومیت این امدادگر به مثابه نقض آزادی بیان محسوب می‌شود.

در همین حال، خواهر این امدادگر نیز در توئیتی نوشت که برادرش در وضعیت جسمانی و سلامت بدی قرار دارد و ادامه داد: ما نگران سلامت جسمانی و روانی برادرم هستیم چراکه بازداشت او و شکنجه وضعیت جسمانی برادرم را وخیم کرده است. همچنین ما همچنان نمی‌توانیم با او در ارتباط باشیم.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان ضمن انجام اصلاحات اقتصادی و اجتماعی برای مدرن کردن عربستان، همچنان به مقابله سرسختانه با مخالفان می‌پردازد و مقام‌های سعودی چند تن از روحانیون، نخبگان، فعالان و اعضای خانواده سلطنتی را بازداشت کرده‌اند.

گروه حقوق بشری غیردولتی منا مستقر در ژنو در بیانیه آوریل خود اعلام کرده است که این امدادگر سعودی بابت دو فقره پیام کنایه‌آمیز توییتری به دادگاه کشانده شد و وی را به تامین مالی تروریسم، حمایت یا همکاری با داعش و آماده‌سازی، نگهداری و ارسال پیام‌هایی که باعث برهم خوردن ارزش‌های مذهبی و نظم عمومی در عربستان می‌شود، متهم کرده‌اند.

این گروه همچنین اعلام کرد، خانواده‌ این امدادگر نیز متوجه شدند که وی را در بازداشت به شدت مورد شکنجه قرار داده‌اند که شامل شوک‌های الکتریکی، ضرب و شتم منجر به شکستن استخوان‌ها، آویزان کردن از پا و قرار دادن در موقعیت‌های استرس‌زا به همراه تهدید به قتل، سربریدن، توهین و بی احترامی‌ها زبانی می‌شود.

نظرات بینندگان