arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۷۳۸۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۰ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۰

بلاروس به دنبال سامانه‌های دفاع موشکی اس-۴۰۰

رئیس جمهور بلاروس از مذاکرات کشورش با روسیه پیرامون تهیه سامانه‌های دفاع موشکی اس-۴۰۰ خبر داد. لوکاشنکو همچنین گفت: مینسک و مسکو با فهرستی از تسلیحات به ارزش بیش از یک میلیارد دلار که تا سال ۲۰۲۵ به بلاروس ارسال خواهند شد، موافقت کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس جمهور بلاروس از مذاکرات کشورش با روسیه پیرامون تهیه سامانه‌های دفاع موشکی اس-۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس به خبرنگاران گفت: ما در حال مذاکره و برنامه‌ریزی برای تهیه سامانه‌های دفاع موشکی اس-۴۰۰ هستیم.

وی افزود: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جریان مذاکرات اخیر در مسکو درباره سامانه‌های مدرن‌تر اس-۵۰۰ که می‌توانند موشک‌های بالستیک را نابود کنند، به من اطلاع داد.

لوکاشنکو همچنین گفت: مینسک و مسکو با فهرستی از تسلیحات به ارزش بیش از یک میلیارد دلار که تا سال ۲۰۲۵ به بلاروس ارسال خواهند شد، موافقت کردند.

وی تاکید کرد: من صمیمانه از رهبری، ارتش و صنایع دفاع روسیه به خاطر موافقت با کل فهرست تسلیحاتی که تا سال ۲۰۲۵ در اینجا خواهند بود، تشکر و قدردانی می‌کنم. در حقیقت این فهرست شامل ۱۲ هواپیماست که در حال حاضر وارد مینسک شده‌اند. در این فهرست همچنین ده‌ها هلی‌کوپتر و سامانه موشکی سطح‌ به ‌هوای "تور" (TOR-M۲) وجود دارد.

رئیس جمهور بلاروس گفت: من کل تجهیزات موجود در این فهرست را نام نمی‌برم اگرچه راز بزرگی هم نیست و ارزش این تسلیحات بیش از یک میلیارد دلار است.

لوکاشنکو در بخش دیگری از سخنانش گفت: من و پوتین درباره جزئیات سفر او به مینسک در اکتبر سال جاری میلادی برای شرکت در اجلاس کشورهای مستقل مشترک‌المنافع توافق کردیم.

وی افزود: پوتین در آستانه نشست "شورای عالی دولتی روسیه و بلاروس" به مینسک سفر خواهد کرد، ما در تاریخ ۱۵ اکتبر اجلاس کشورهای مستقل مشترک‌المنافع را خواهیم داشت و آن موقع است که درباره تمامی جزئیات مذاکره خواهیم کرد.

نظرات بینندگان