arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۷۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۱ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۰

سامانه پیش ثبت‌نام اربعین از دسترس خارج شد

سامانه ثبت‌نام اربعین از دسترس خارج شد، این درحالی است که طبق اعلام سازمان حج و زیارت قرار بود پیش ثبت‌نام اربعین از صبح امروز آغاز شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سامانه پیش ثبت‌نام اربعین از دسترس خارج شد

ایسنا: سامانه ثبت‌نام اربعین از دسترس خارج شد، این درحالی است که طبق اعلام سازمان حج و زیارت قرار بود پیش ثبت‌نام اربعین از صبح امروز آغاز شود.

کمیته اعزام ستاد مرکزی اربعین که مسؤولیت آن با سازمان حج و زیارت است روز گذشته در اطلاعیه‌ای از آغاز پیش ثبت‌نام اربعین از ساعت ۹ صبح روز دوشنبه ۲۲ شهریورماه از طریق سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir خبر داد؛ اما این سامانه از همان ساعت اولیه از دسترس خارج شده است و مسؤولان سازمان حج و زیارت نیز تا این لحظه پاسخگوی علت آن نبوده‌اند و پیگیری‌ها فعلا بی‌نتیجه مانده است.

سازمان حج و زیارت در اطلاعیه روز گذشته یادآور شد که دولت عراق مجوز رسمی برای حضور زائران ایرانی در مراسم اربعین را هنوز صادر نکرده و دستورالعمل صدور ویزا ابلاغ نشده است، اما برای آمادگی‌ در زمان بسیار کوتاه باقی‌مانده تا ایام اربعین، پیش ثبت‌نام را موقتا انجام می‌دهد.

این دومین‌بار است که سازمان حج و زیارت برای پیش ثبت‌نام اربعین اعلام آمادگی می‌کند، اما در روز ثبت‌نام یا آن را متوقف می‌کند و یا سامانه از دسترس خارج می‌شود.

دولت عراق تا کنون با سفر ۶۰ هزار زائر ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین موافقت کرده و برای لغو رواید از طریق سفرهای هوایی نیز با ایران به توافق رسیده است. مقامات ایران همچنین در تلاش‌اند تا سهمیه اربعین ایران را به‌ویژه از مسیر زمینی که عراق فعلا با آن موافقت نکرده است، افزایش دهند. نخست‌وزیر عراق در مذاکراتی که روز گذشته با مقامات ایران داشته، موافقت اولیه با افزایش "سهمیه سفرهای هوایی" در اربعین را اعلام کرده است.

نظرات بینندگان