arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۷۴۱
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۲ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

مطهری: دخالت سپاه پاسداران در انتخابات مشهود بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منتخب مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به مسئله حجاب و عفاف با انتقاد از عملکرد دولت در این زمینه گفت: احمدی نژاد و مشایی مسئله حجاب را قبول ندارند و مخالف نظریه اسلام در مورد حجاب هستند.

به گزارش سرویس سیاسی "انتخاب"، علی مطهری در نطق میان دستور امروز مجلس شورای اسلامی از تلاش نمایندگان برای  تصویب بودجه 91 تشکر کرد و گفت: هر چند که اقدام دولت در دیر ارائه کردن بودجه موجب تضییع حق مردم و عدم رسیدگی نمایندگان به جدول 12 و رفع تبعیض ها شد اما از نمایندگان به خاطر کار فشرده درتصویب بودجه سپاسگزاری می کنم.

وی همچنین ضمن تشکر از مردمی که به وی رای دادند، گفت: از مردم سپاسگزاری می کنم که توطئه حذف من را ناکام گذاشتند و با توجه به اینکه نام من در دو لیست مشهور نبود رای قابل توجهی به من دادند که این نشان دهنده رشد مردمسالاری دینی است و نشانه اینکه دیگر دوستان نادان انقلاب نمی توانند در پشت درهای بسته برای آنان تصمیم بگیرند.
 
مطهری با اشاره به دخالت سپاه پاسداران در انتخابات گفت: دخالت سپاه پاسداران در بسیاری از حوزه های انتخابیه مشهود بود و بسیاری از کاندیداهایی که چه در آن حوزه ها چه رای آوردند و چه رای نیاوردند این موضوع را تایید می کنند.
 
وی افزود: دخالت سپاه در انتخابات آفتی برای سپاه و خطری برای انقلاب و نظام اسلامی است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه با توجه به حذف اصلاح طلبان در مجلس نهم فراکسیون اقلیت نداریم، گفت: در مجلس نهم فراکسیون اصولگرایان با سه زیر مجموعه تشکیل خواهد شد که یکی از آنان جمعیت ایثارگران است که بیشترین نقش را در ایجاد تفرقه بین اصولگرایان قبل از انتخابات ایفا کردند و اکنون دم از وحدت می زنند.
 
مطهری تاکید کرد: دومین زیر مجموعه فراکسیون اصولگرایان، فراکسیون پایداری است که در مقایسه با فراکسیون اول صداقت بیشتری دارد.
 
وی سومین فراکسیون را فراکسیون مستقلین و معتدلین دانست و گفت: کسانی که دم از وحدت موضوعی و فرمایشی می زنند بدانند که وحدت آنان پایدار نیست.
 
مطهری با بیان اینکه اصولگرایان در بینش های سیاسی نگرش متفاوتی دارند، گفت: اصولگرایان باید به یک نگاه و بینش برسند و نباید شان جریان اصولگرایی را به یک حزب تنزل دهند.
 
وی تاکید کرد: برداشت اصولگرایان از مبانی ولایت فقیه، امر به معروف و نهی از منکر، مسئله حجاب یکسان نیست و لذا باید اصولگرایان یک نوع برداشت و بینش را محور اعمال خود قرار دهند.
 
مطهری همچنین در مورد رئیس مجلس گفت: اینکه عده ای از بیرون برای ریاست مجلس نهم تصمیم گیری می کنند کار زشت و بیهوده ای است .
 
وی افزود: به کسی رای دهید که اقتدار مجلس برای او موضوعیت داشته باشد و از سرکشی دولت نسبت به مجلس جلوگیری کرده و مجلس را سپر ولی فقیه کنند نه مانند برخی ها که ولی فقیه را سپر مجلس می کنند.
 
منتخب مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به مسئله حجاب و عفاف با انتقاد از عملکرد دولت در این زمینه گفت: احمدی نژاد و مشایی مسئله حجاب را قبول ندارند و مخالف نظریه اسلام در مورد حجاب هستند.
 
مطهری تصریح کرد: ما یا باید فلسفه غرب را در مسئله حجاب بپذیریم و یا احکام اسلام را و نمی شود بینابین را قبول کنیم.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه احمدی نژاد و مشایی زیرکانه مسئله حجاب را به اینجا رسانده اند که تحریک جنسی را در جامعه آزاد کرده اند، گفت: این مسئله موجب پدید آمدن عقده های روانی در میان جوانان شده است پس اینان باید به فکر ایجاد کاباره ها و کلوپ ها نیز باشند.
 
وی گفت: دولتیها حجاب را با الهم عجل لولیک الفرج و با چهره دینی و حزب اللهی از بین می برند.

به گزارش سرویس سیاسی "انتخاب" به نقل از مهر، مطهری همچنین در اخطار به وزیر کشور گفت: تعلل وزیر کشور و کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در مسئله حجاب و عفاف قابل گذشت نیست و به وزیر کشور اخطار می کنیم که اگرتعلل کند و این بهانه را بیاورد که احمدی نژاد و مشایی نمی گذارند در مجلس نهم وی را استیضاح خواهیم کرد.
 
وی همچنین خطاب به وزیر ارشاد گفت: ما وزیر مصلوب و بی اراده نمی خواهیم مانند قضیه فیلم هایی که در نوروز اکران شد و دائما می گفت که من مقصر نیستم و اراده ای در این زمینه ندارم.
 
مطهری همچنین با اشاره به قضیه بحرین خاطر نشان کرد: تنها مردم این کشور می توانند در مورد سرنوشت آن تصمیم گیری بکنند.
 
وی در مورد نام خلیج فارس خطاب به کشورهای عربی گفت: تعصب ما بر سر نام خلیج فارس به خاطر اختلاف عرب و عجم و یا تعصب هایی از جنس مردمان عرب نیست بلکه اصرار ما به دلیل اسناد موثق و مسلم تاریخی است که نشان می دهد خلیج فارس از گذشته به این نام بوده است.



نظرات بینندگان