arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۷۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۰ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۰

امکان کنترل دیابت نوع ۲ با رژیم غذایی

یک مطالعه جدید نشان داده که افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ می‌توانند این بیماری را از طریق رژیم غذایی به طور موثری کنترل کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک مطالعه جدید نشان داده که افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ می‌توانند این بیماری را از طریق رژیم غذایی به طور موثری کنترل کنند.

به گزارش سرویی خواندنی‌های انتخاب به نقل از ایندین تایمز، تحقیقات دانشگاه بریتیش کلمبیا و دانشگاه Teesside انگلستان، که در Nature Communications منتشر شد، بخشی از یک مطالعه ۱۲ هفته‌ای بود که شامل رژیم غذایی تخصصی بود که توسط داروسازان محلی مدیریت می‌شد.

به شرکت کنندگان در مطالعه، که همگی با دیابت نوع ۲ زندگی می‌کردند، برنامه غذایی با کالری کم، کربوهیدرات کم و پروتئین بیشتر داده شد و آن‌ها به طور منظم با داروساز خود که می‌توانست بر دارو‌های آن‌ها نظارت داشته باشد، مشورت می‌کردند.

دکتر جاناتان لیتل، یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: "دیابت نوع ۲ با مداخلات غذایی قابل درمان است و گاهی معکوس می‌شود. "

دکتر جاناتان افزود: "با این حال، ما به یک استراتژی نیاز داشتیم تا به مردم کمک کنیم تا این مداخلات را در حین مراقبت از تغییرات دارویی خود پیاده کنند. "

لیتل می‌گوید، داروسازان به طور کلی دسترسی بیشتری نسبت به پزشک خانواده دارند و خاطرنشان می‌کند که افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ اغلب سالیانه بیشتر از پزشک خود به داروساز خود مراجعه می‌کنند. این امر به ویژه در مناطق روستایی صادق است.
دکتر جاناتان، استادیار دانشکده علوم بهداشت و  ورزش UBC Okanagan می‌گوید: "داروسازان جامعه در مدیریت دارو تخصص دارند و می‌توانند نقش مهمی در مراقبت کلی از دیابت داشته باشند. هنگامی که بیماران دیابتی نوع ۲ از رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات یا کم کالری پیروی می‌کنند، نیاز به کاهش یا حذف دارو‌های کاهش دهنده گلوکز وجود دارد. داروسازان جامعه به گونه‌ای ایده آل هستند که به طور ایمن و موثر،   مداخلات مربوط به کاهش دارو‌های دیابت را همزمان با ترویج نوع درست رژیم غذایی انجام دهند.

 

 رژیم غذایی

نیمی از شرکت کنندگان در این مطالعه رژیم کم کالری، کم کربوهیدرات و پروتئین بالاتر را دنبال کردند و به طور منظم با داروساز خود مشورت کردند. پس از ۱۲ هفته، بیش از یک سوم شرکت کنندگان مبتلا به دیابت نوع ۲ دارو‌های دیابت را ترک کردند، در حالی که هیچکس در گروه کنترل نبود.

دکتر لیتل می‌گوید گروه اول به بهبود قابل ملاحظه‌ای در کنترل گلوکز، وزن متوسط ​​بدن، فشار خون سیستولیک و سلامت کلی اشاره کردند. دکتر آلن باترهام، پروفسور دانشکده علوم بهداشت و زندگی در دانشگاه Teesside،   می‌گوید که نکته اصلی یک رویکرد تغذیه‌ای هدفمند بود که توسط یک داروساز محلی که می‌تواند بر دارو‌های تجویز شده نظارت کند، نظارت می‌شود.

دکتر باترهام می‌گوید: "این مداخله در کاهش نیاز به دارو‌های کاهنده قند برای بسیاری در مطالعه ما مثر بود، این نشان می‌دهد که داروسازان محلی گزینه‌ای مناسب و نوآورانه برای اجرای مداخلات تغذیه‌ای کوتاه مدت برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ هستند، به ویژه هنگامی که مدیریت دارو یک نگرانی ایمنی است. "

نظرات بینندگان