arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۷۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۳ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۰

اولیانوف در شورای حکام: سفر گروسی به حذف شکاف ارتباطی میان ایران و آژانس کمک کرد؛ جایگزین مذاکره بسیار خطرناک است / خواستار بازگشت هرچه سریعتر همه طرف‌ها به اجرای کامل برجام هستیم

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش گفت که دیدار مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاثیر ثبات ساز به موقع و عملی داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش گفت که دیدار مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاثیر ثبات ساز به موقع و عملی داشته است.

وی که در نشست مجازی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صحبت می‌کرد، افزود: «شورای حکام باید دیدار مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران را در نظر داشته باشد. این دیدار به حذف شکاف ارتباطی میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی کمک کرد و مذاکرات با دولت جدید ایران را ایجاد کرده و در این دیدارها بر قصد تهران برای ادامه این مذاکرات تاکید شد».


اولیانوف در ادامه سخنانش اضافه کرد:‌«سفر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران گواه این واقعیت بود که مذاکره و دیپلماسی می‌تواند پیچیده‌ترین مسائل را حل کند».

وی با هشدار در این باره که جایگزین مذاکره بسیار خطرناک است، گفت: «به همین دلیل است که روسیه از برنامه جامع اقدام مشترک حمایت می‌کند و بازگشت هر چه سریعتر تمامی طرف‌ها به اجرای کامل آن را خواستار است».

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شنبه شب در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران وارد تهران شد. او روز یکشنبه (۲۱ شهریور ماه) با حضور در محل سازمان انرژی اتمی با «محمد اسلامی» دیدار و گفت‌و‌گو کرد که این دیدار ۲ ساعت به طول انجامید.

نظرات بینندگان